مطالبه گری  جبران خسارت گروه های تحت حمایت سیل زده در منطقه جنوب کرمان بر عهده بهزیستی است

در پی بارندگی های اخیر و جاری شدن سیل در مناطق جنوبی استان کرمان ستاد بحران بهزیستی استان با حضور اعضا برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان کرمان علیرضا امینایی دبیر ستاد بحران بهزیستی استان کرمان در گزارشی گفت :در جریان بارش190 میلیمتر باران در مناطق جنوب کرمان 220 روستا دچار آسیب شده اند.
وی با بیان اینکه بیشترین خسارت به روستاهای زهکلوت از توابع رودبار جنو ب وارد شده است ؛ افزود : تا این لحظه 2700 مددجو خسارت دیده ناشی از وقوع سیل شناسایی شده اند .
عباس صادق زاده مدیرکل بهزیستی استان کرمان با تبریک فرا رسیدن سال جدید و اظهار امیدواری برای رفع شدن بحران های پیش آمده به ویژه شیوع ویروس کرونا ، اظهار داشت : متاسفانه امسال نیز مانند سال گذشته با وقوع سیل در منطقه جنوب استان کرمان ، مردم محروم این منطقه دچار خسارت بسیار شده اند .
وی با بیان اینکه افراد و خانواده های تحت حمایت بهزیستی نیز شهروند محسوب شده و باید از خدمات دولت بهره مند شوند ؛ افزود : بهزیستی استان کرمان وظیفه دارد به نمایندگی از مددجویان وافراد دارای معلولیت ، نیازها و خواسته های آنان را مطالبه گری کند .
صادق زاده با اشاره به ضرورت برآورد خسارت هایی که به گروه های تحت حمایت در این مناطق وارد شده ؛ بر جبران ضررهای وارده  به صورت  نقدی تاکید کرد و  گفت : خسارت وارده به دام ، کپرها و خانه های مسکونی مددجویان تحت حمایت باید از طریق سازمان های متولی پیگیری شود .
سید شورش دلپسند رئیس انجمن حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت آوات  و عضو ستاد مردمی مبارزه با کرونا آوات کرمان با تشریح اقدامات انجام شده توسط سازمان های مردم نهاد در تامین بسته های بهداشتی برای گروه های مختلف دارای معلولیت اظهار داشت : با توجه به نیاز افراد دارای معلولیت به مواد بهداشتی برای هرگونه همکاری در تامین این نیازها اعلام آمادگی کرد .

گفتنی است در این جلسه همکاری  انجمن حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت آوات و ستاد بحران بهزیستی استان کرمان برای تامین بسته های بهداشتی ویژه افراد دارای معلولیت به تصویب رسید .

کد خبر 15147

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد