آمادگی تیم محب بهزیستی یزد برای ارایه خدمات روانشناختی به بازماندگان کرونا

تیم محب بهزیستی استان یزد آماده ارایه خدمات روانی-اجتماعی به بازماندگان کرونا از طریق خط مشاوره تلفنی 1480 است.

مدیرکل بهزیستی استان یزد با اعلام این خبر گفت: تیم فوریتی محب بهزیستی یزد با هدف ارائه خدمات مشاوره تخصصی و حمایتهای روانی-اجتماعی بویژه مشاوره سوگ به بازماندگان کرونا و خانواده های آنها تشکیل شده است.

وی به حضور داوطلبانه روانشناسان، مشاوران، مددکاران استان در این طرح اشاره کرد و گفت: خانواده هایی که در سوگ عزیزان خود در اثر بیماری کرونا به سر می برند از طریق خط مشاوره تلفنی 1480 می توانند از این حمایتهای روانی- اجتماعی برخوردار شوند.

دکتر علی محمد عطابخش آسیب های روحی و روانی از دست دادن عزیزان در بیماری کرونا یادآور شد و گفت: ویروس کرونا نه  تنها جسم افراد را بلکه بر روح و روان آن‌ها نیز آسیب‌ وارد می‌کند و این در حالی است که روان آدمی آسیب پذیرترین بخش وجودی انسان در حوادث و بلایا بشمار می‌رود.

وی در خصوص آموزش‌های تخصصی تیم محب گفت: این آموزش ها شامل مدیریت استرس، مقابله با اضطراب، کنترل خشم، مشاوره سوگ، کمک‌های اولیه روانشناختی، بهداشت روانی در بلایا به افراد آسیب دیده و در معرض آسیب می باشد.

 مدیرکل بهزیستی استان یزد خاطرنشان کرد: تلاش تیم محب بهزیستی ارتقای ایمنی و امنیت روانی افراد و همچنین ارتقای سطح آرامش، امیدواری و توسعه یاری رسانی به خانواده ها می باشد.

کد خبر 15131

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد