پیشگیری از افسردگی قرنطینه خانگی یا همان خود قرنطینگی

ویروس کرونا با آسیب بر روح ، ذهن وجسم به صورت بسیار تهدید آمیزی امنیت روانی خانواده را نیز به خطر انداخته و ممکن است عواقب جبران‌ناپذیری به شرح ذیل برای آینده جامعه داشته باشد :

 ویروس کرونا با آسیب بر روح ، ذهن وجسم به صورت بسیار تهدید آمیزی امنیت روانی خانواده را نیز به خطر انداخته و ممکن است عواقب جبران‌ناپذیری به شرح ذیل  برای آینده جامعه داشته باشد :

_خشم های نهفته و انتظارات اجتماعی حتی به واقع .
_اخبار های متعدد و در مقابل هم قرار گرفتن جامعه گاهی با بی احتیاطی گزارش گران .

_سردرگمی عمومی و آسیب‌های روانی با بی برنامه بودن و عدم اخلاقی مداری عده ای .

_ایجاد خستگی مفرط جسمی و روحی در کادر درمان .

-آسیبهای اقتصادی و عدم مدیریت آن و ...
.
در قرنطینه خانگی بودن باعث بی‌حوصلگی، بی‌حالی و در مواردی دچار افسردگی با درجه پایین خواهند شد.هر چند کرونا ویروس باعث شده که ؛خانواده بیشتر در کنار هم شنونده های خوبی و احساس دلبستگی های مفیدی با هم داشته باشند .
اما ممکن است در روزهای طلایی پیشگیری ( دو هفته ابتدایی فروردین) دچار آسیب هایی نهفته ای چون وسواس ، اضطراب‌های پس از حادثه ، استرس و افسردگی شوند که باعث پرخاشگری و عصبانیت و وسواس کلامی ، رفتاری گردد.

راه حل های توصیه ای:

- ذکر و یاد خالق مهربان و ذهن آگاهی
- شنیدن موسیقی آرام بخش مورد علاقه  -خواندن کتاب‌هایی که زمان کافی برای خواندن آنها نداشتیم و بیشتر آن اکنون آنلاین‌ در اختیار است
- تماشا کردن فیلم های آموزشی و سینمایی و تفریحی
- ورزش های خانگی در محیط خانه
- سرگرمی‌های خانگی مانند بازی‌های اسم فامیل، شطرنج ،کلمه بازی ، دارت و بازی های ساخته شده توسط سازمان فرهنگی ورزشی و برخی نهاد های فعال 
- اقدام به فراگیری آموزش های آنلاین
- عدم تعقیب اخبار ناامیدکننده و بدون منبع،
- مراقبت بیشتر از سالمندان و کودکان و صحبت کردن با زبان آنها بدون ایجاد رعب و وحشت .
- و کانال هایی که عزیزانی محیا ساختند برای بروز احساس و بیان سوالات روزمره و گاهی تخصصی

در اصل، خانواده درمانی در اینجا به معنای مدیریت هیجانات و رفتارها و ارتباطات اشاره می شود .
یک نفر در خانواده که مورد تایید عاطفی و احساسی گروه است بعنوان تسهیلگر انتخاب می شود .
تسهیل‌گر معنایش هدایت کننده برای رسیدن به بینش صحیح است در گروه .
در این نوع روش می بایست خانواده به صورت گرد یا یو شکل ،  ترس ها و مشکلات خود را درباره ویروس کرونا و استرس و یا اضطراب خود و حتی شنیده های خود بازگو کنند بدون ترس از قضاوت شدن و سایر اعضای گروه بازخورد دهند و نظرات و پیشنهادات خود را  بیان کنند ، با بازخوردهای مثبت و یا حتی منفی اما با احترام و صبر .
این روش کمک می کند تا به کمک خانواده بتوانیم بر آسیب هایی مانند اضطراب، افسردگی، مشکلات روان تنی، مشکلات عاطفی، ناتوانی در ابراز محبت، روابط اجتماعی نامناسب و غیره غلبه داشته باشیم.
تسهیلگر می تواند با صحبت کردن در خصوص موارد ذکر شده و آرام سازی و بنا به شناخت شخصیت افراد در خانواده آرامشی ذهنی ایجاد کند و این امر همواره در خصوص آیین ما توصیه شده است که مشورت کنیم در خصوص آنچه می خواهیم بیاموزیم و دانش معنوی باعث آرامش و امنیت ذهنی و درونی می گردد .
.
به یاد داشته باشیم دعا کردن را بیاموزیم و خواسته های خود را قدرتمند با واژگانی ادبی و زیبا تنها از خالق مهربان طلب کنیم .

کد خبر 15106

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد