پیام رئیس سازمان بهزیستی به مناسبت روزهای جهانی سندرم داون و آگاهسازی اتیسم

رئیس سازمان بهزیستی کشور به مناسبت روز جهانی سندرم داون  (۲۱ مارس مصادف با ۲ فروردین ۹۹) و روز جهانی آگاهسازی اتیسم (۲ آوریل مصادف با ۱۴ فروردین ۹۹) پیامی را صادر کرد. متن این پیام بدین شرح است:

امسال به فراخور شرایط موجود، به گونه ای متفاوت به استقبال بهار می ‏رویم و آیین ‏های مرتبط با گروه‏ های هدف عزیزمان را مرور می‏ کنیم و گرامی می‏ داریم. قدم ‏هایی را که با عزم و اراده برداشته و در آینده نیز استوارتر برخواهیم داشت. همه ساله روزهای جهانی سندرم داون (۲۱ مارس مصادف با ۲ فروردین ۹۹) و آگاه‏سازی اتیسم (۲ آوریل مصادف با ۱۴ فروردین ۹۹) همراه با گام ‏های سبز بهار و با مشارکت مراکز و انجمن ‏های فعال، در فضاهای باز و پارک‏ها، با اجرای برنامه ‏های اطلاع‏ رسانی و حساس‏ سازی و با حضور کودکان و خانواده‏ ها به شیوه‏ای شایسته برگزار می ‏گردید. در سال جدید و با درک مفهوم "تفاوت" موجود و با هزاران آرزوی بلند، غبار خستگی را از شانه ‏های صبور خانواده‏ ها، درمانگران، مراقبان و مربیان می ‏زداییم و به احترام تلاش خستگی‏ ناپذیر آنان به احترام می‏ ایستیم و در فضای مجازی چشم انتظار شنیدن نام عزیزانی هستیم که با تلاش ایشان به شکوفایی رسیده ‏اند. 

افتخار سازمان بهزیستی بر این است که با تمام توان و دانش سازمانی خود و بهره ‏گیری از برکات خرد جمعی شرکای اجتماعی، مراکز و موسسات غیردولتی و متخصصان و صاحب نظران و با پیش‏بینی ساختار تخصصی در سراسر کشور در قالب ۲۸۵ مرکز روزانه آموزشی توانبخشی، ۳۰۶ مرکز شبانه روزی مراقبتی و توانبخشی، ۷۰ خانه کوچک و ۵۸ مرکز ویزیت در منزل برای افراد دارای معلولیت ذهنی و ۱۰۰ مرکز روزانه آموزشی توانبخشی و ۴ مرکز اقامت موقت برای افراد دارای اختلال طیف اتیسم، همچنین ۳۷۸ مرکز حرفه ‏آموزی، ۱۲۵ کارگاه تولیدی حمایتی، ۱۷ مرکز پشتیبانی شغلی و ۱۰۳ مرکز مراقبت در منزل برای هر دو گروه، اصلی ‏ترین یاور خانواده‏ ها و فرزندانشان باشد.

امید آن می ‏رود که با همدلی و همراهی خانواده ‏ها، دستگاه‏ های مسئول و همه کسانی که دل در گرو رشد جوانه‏ های امید و باور در وجود مهربانان دارای سندرم داون و مهرآفرینان دارای اختلال اتیسم هستند، آغازگر سالی سرشار از اتفافات فرخنده برای این عزیزان باشیم. 

روزجهانی سندرم داون و روز جهانی آگاهسازی اتیسم گرامی باد.


دکتر وحید قبادی دانا
معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور

کد خبر 15075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =