تشدید مراقبت‌های بهداشتی در 24 مرکز شبانه‌روزی بهزیستی کرمانشاه

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به تشدید مراقبت های بهداشتی در مراکز شبانه روزی تحت پوشش بهزیستی، گفت: خوشبختانه تاکنون یک مورد مثبت "کرونا" در این مراکز گزارش نشده است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان کرمانشاه، دکتر فاطمه رضوان مدنی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به شیوع بیماری کرونا و لزوم تشدید مراقبت های بهداشتی در مراکز شبانه روزی بهزیستی گفت: از همان ابتدای شیوع بیماری دستور العمل های مراقبتی و بهداشتی از سوی سازمان بهزیستی در خصوص تمامی مراکز شبانه روزی اعلام و همگی در سطح استان اجرایی شد.

وی افزود: در حال حاضر 24 مرکز شبانه روزی شامل مراکز خصوصی و دولتی در سطح استان فعال است که 1251 مددجوی بهزیستی در این مراکز نگهداری می شوند.

به گفته مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه بر اساس دستور العمل های ابلاغی تمام مرخصی مددجویان تحت پوشش در مراکز شبانه روزی لغو شده و ملاقات خانواده مددجویان نیز با این افراد ممنوع است.

رضوان مدنی تصریح کرد: این سخت گیری های در بحث مراکز سالمندان با توجه به خطراتی که این بیماری برای گروه سالمندان دارد دوچندان است و تمام تلاش ما این است که مانع از انتقال و شیوع بیماری در این مراکز شویم.

وی افزود: در کنار ممنوعیت مرخصی و ملاقات، تمام کارکنان مراکز شبانه روزی باید قبل و بعد از ورود به این مراکز نکات بهداشتی را رعایت کرده و از مواد ضدعفونی به همراه ماسک و دستکش استفاده کنند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در هریک از مراکز شبانه روزی تحت پوشش بهزیستی یک اتاق قرنطینه تعبیه شده تا بیماران مشکوک احتمالی در این اتاق قرنطینه شده و دور از سایر افراد نگهداری شوند.

رضوان مدنی از کنترل مستمر وضعیت جسمی مددجویان تحت پوشش در مراکز شبانه روزی بهزیستی خبر داد وافزود: بطور مرتب با توجه به تب سنج های مستقر در مراکز تب افراد و علائم ظاهری آنها کنترل می‌شود تا اگر مورد مشکوکی بود سریع شناسایی شده و از سایر افراد جدا شود.

وی افزود: در کنار تب سنج، از دستگاه های اندازه گیری اکسیژن خون در مراکز نگهداری سالمندان هم استفاده می شود تا موارد احتمالی که بدون علامت باشند را از این طریق شناسایی کنیم.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه تاکید کرد: خوشبختانه با مراقبت های صورت گرفته تاکنون مورد مثبتی از "کرونا" در مراکز شبانه روزی بهزیستی گزارش نشده است.

توزیع پک‌های بهداشتی در میان کودکان کار و معتادان متجاهر

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با بیان اینکه جمع آوری کودکان کار با توجه به بحث بیماری کرونا انجام نمی شود، گفت: در حال حاضر پک های بهداشتی شامل ماسک، ماده ضدعفونی و دستکش توسط نیروهای بهزیستی در محل های کار و فعالیت کودکان کار در سطح استان توزیع می‌شود.

وی افزود: همچنین به این کودکان و خانواده های آنها مشاوره و آموزش داده می شود تا درصورت مشاهده علائم بیماری سریعا اقدام لازم را به مراجعه به مراکز درمانی انجام دهند.

رضوانی مدنی با بیان اینکه امسال جمع آوری معتادان متجاهر هم صورت نگرفته، گفت: پک های بهداشتی هم در میان این افراد توزیع شده و در حال توزیع است و تمام آموزش ها و مشاوره های لازم در خصوص این بیماری و مقابله و پیشگیری از آن به آنها داده می‌شود.

کد خبر 15074

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد