آغاز  اجرای طرح پیشگیری بیماری کرونا در افراد بی خانمان ایلام

مدیر کل بهزیستی ایلام گفت: طرح پیشگیری و مراقبت از بیماری کرونا در افراد بی خانمان و پاتوق های کارتن خواب مصرف کننده مواد مخدر همزمان با سراسر کشور از هفته جاری در این استان آغاز شده است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی ایلام، زهرا همتی افزود: این طرح با هدف کاهش شیوع بیماری کرونا در بین این افراد که از نظر بهداشتی وضعیت مطلوبی نداشته و امکان انتقال این ویروس را به سایر افراد دارند در تمامی ۱۰ شهرستان استان اجرا می شود.

وی با ذکر اینکه این طرح با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر اجرا می شود، افزود: برای اجرای این طرح ۲۰۰ میلیون ریال اعتبار اختصاص یافته است.

وی بیان کرد: در این طرح علاوه بر اینکه اقلام بهداشتی و ضد عفونی بین مصرف کنندگان مواد مخدر توزیع می شود، آموزش و آگاهی بخشی و نکات بهداشتی لازم به این افراد ارایه می شود.

مدیر کل بهزیستی ایلام با اشاره به تداوم این طرح گفت: همچنین غربالگری و تب سنجی این افراد در حین توزیع بسته های آموزشی انجام و افراد مشکوک جهت درمان به مراکز درمانی ارجاع می‌شوند.

 وی همچنین با اشاره به طرح پیشگیری از بیماری کرونا در مناطق حاشیه شهری استان، اعتبار این طرح را ۳۱۰ میلیون ریال عنوان کرد.

کد خبر 15043

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد