پیام تبریک رئیس سازمان بهزیستی کشور به مناسبت فرارسیدن سال جدید

رئیس سازمان بهزیستی کشور به مناسبت فرارسیدن سال جدید پیام تبریکی را خطاب به همکاران، افراد تحت پوشش و شرکای اجتماعی و اجرائی این سازمان صادر کرد. متن این پیام بدین شرح است:

یا مقلب القلوب و الابصار
یا مدبر الیل و النهار
یا محول الحول و الاحوال 
حول حالنا الی احسن الحال

سال ۱۳۹۸ با همه فراز و فرودهای تلخ و شیرین بی شمار به پایان رسید و اینک که به رسم همه ساله در روزهای آخر اسفند ماه، سال ۹۸ را مرور می‏ کنیم بر خود می ‏بالیم که در کسوت مددکاری از لحظات آغازین سال برای خدمت به هموطنان سیل‏ زده استان ‏های گلستان، خوزستان، لرستان، سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان و ...، زلزله زدگان استان ‏های کرمانشاه و آذربایجان‏ شرقی، خانواده‏ های داغدار سانحه هواپیمایی اوکراین و اینک هموطنان درگیر با کرونا ویروس همواره آماده بوده و برای ارائه خدمات تخصصی و حمایتی و کمک به کاهش آلام ایشان لحظه ای از پای نه ایستاده ‏ایم. افتخار داریم که با استعانت از خداوند منان و حمایت های موثر دولت محترم، براساس وظایف ذاتی و قانونی خود به عنوان اصلی‏ ترین نهاد دولتی متولی رفاه و سلامت اجتماعی کشور در بسیاری برنامه ها فراتر نیز گام برداشته ‏ایم. 

افزایش ۲۰ درصدی مستمری ماهانه مددجویان، کمک هزینه ‏های موردی، یارانه فرزندان و امدادبگیران، حق پرستاری افراد دارای ضایعه‏ نخاعی، یارانه مراکز، کمک هزینه خانواده ‏های دارای فرزند چندقلو و ... را افزایش داده ‏ایم. 

جهاد خانه ‏دار شدن جامعه هدف را با تعیین اولویت ‏ها و بهره ‏گیری از توان شرکای کاری بسیار توانمند، جان تازه داده ایم. 

یارانه مراکز غیردولتی شبانه روزی افراد دارای معلولیت، کلینیک های مددکاری، مراکز کودکان و نوجوانان، مراکز مراقبت در منزل، مراکز روزانه توانبخشی را برای اولین بار در کشور بصورت متمرکز و الکترونیکی پرداخت نموده ایم. 

در زمینه اجرای بخشی از قانون حمایت از افراد دارای معلولیت و تخصیص اعتبارات مربوطه موفق بوده ایم. پویش‏ های تخصصی خیرخواهانه موفق را به همت مردم عزیز و برای کمک به رفع نیازهای مددجویان، طراحی و اجرا کردیم. کمک هزینه تامین وسایل بهداشتی مراکز و معلولین ضایعه نخاعی، معلولین شدید و خیلی شدید را تامین و پرداخت نمودیم. تعاملات بین بخشی و شبکه شرکای اجتماعی خود را گسترش داده ‏ایم، طرحی نو در انداخته و مراکز «+زندگی» را تدارک دیده‏ ایم و بسیاری اقدامات مهم دیگر که مجال بیان نیست.

هم زمان با انجام وظایف نسبت به جامعه هدف، از وظیفه مان در قبال همکاران خدوم غافل نبودیم و با پیگیری ‏های مستمر و کمک دولت محترم توانستیم به سال‏ ها انتظار و رویای پرسنل برای بهره مندی از افزایش ۵۰درصدی حقوق پایان دهیم.

با اطمینان کامل، بر این باوریم همه آنچه در بالا بیان شد محقق نمی ‏شد مگر با لطف لایزال خداوند مهربان، همت و تلاش یک یک پرسنل ساعی بهزیستی در سراسر کشور و حمایت‏ های مجموعه دولت و مجلس محترم و شرکای کاری.

شهادت جانسوز سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به دست تروریسم دولتی آمریکا، از تلخی ‏های مضاعف سال۹۸ بود که جسم و جانمان را مالامال از غم و اندوه کرد. به روح پرفتوح و ملکوتی حاج قاسم درود می‏ فرستیم و امنیت و آرامش کشور عزیزمان را از محضر خداوند قادر متعال مسألت می نماییم. 

اینجانب ضمن تقدیر و تشکر فراوان از خدمات خالصانه و صادقانه همه همکاران محترم سازمان بهزیستی و مساعدت و همکاری دولت محترم، مجلس محترم شورای اسلامی، قوه محترم قضاییه، شرکای محترم کاری و مراکز تحت نظارت و آرزوی صحت و سلامت برای همه ایرانیان عزیز و رفع هر چه سریع تر بیماری کرونا، سالی نیکو و سرشار از خیر، برکت و شادی برای همه هموطنانم آرزومندم. 

بی ‏تردید سال ۱۳۹۹ نیز در راستای منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) بویژه پایبندی کامل به سند چشم انداز و بیانیه گام دوم انقلاب، پیروی از سیاست‏ ها و برنامه ‏های دولت محترم، مصمم ‏تر از گذشته برای به زیستن آحاد جامعه تلاش خواهیم نمود. 

دکتر وحید قبادی دانا
معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور

کد خبر 15017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =