آغاز به کار اولین نقاهتگاه بیماران کرونا با همکاری اداره کل بهزیستی استان سمنان

علیرضا ایزدپور رئیس کمیته پیشگیری از بیماری های واگیردار اداره کل بهزیستی استان سمنان گفت : با هماهنگی انجام شده بیماران ترخیص شده از دانشگاه علوم پزشکی که دوره درمانی خود را در بیماری کرونا سپری کرده اند بمنظور گذراندن دروه نقاهت به خوابگاه بهزیستی استان منتقل و دوره ۱۴ روزه خود را در این مرکز که توسط سپاه نگهداری و مراقبت می شود می گذرانند .

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان ، با همکاری اداره کل بهزیستی ، سپاه و دانشگاه علوم پزشکی اولین نقاهتگاه بیماران کرونای با حضور علیرضا آشناگر استاندار ، علیرضا ایزدپور مدیرکل بهزیستی و دکتر دانایی مدیرکل دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان آغاز بکار کرد .

علیرضا آشناگر استاندار استان در آیین آغاز به کار  اولین نقاهتگاه بیماران کرونای در سمنان ابراز داشت : در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اداره کل بهزیستی استان موفق عمل کرده است و در این راستا این اداره کل با برگزاری هشت جلسه کمیته پیشگیری از بیماری های واگیردار یکی از دستگاه های پیشرو در امر پیشگیری از شیوع ویروس کرونا بوده است و طبق گزارش مدیرکل این دستگاه تا کنون گزارشی از وجود ویروس کرونا در مراکز تحت نظارت این اداره کل اعلام نشده است و همچنین اقدام داوطلبانه این اداره کل بمنظور در اختیار قرار دادن خوابگاه و تجهیزات دولتی به امر نگهداری از بیماران ترخیص شده درگیر با ویروس کرونا قابل تقدیر و تشکر است .

علیرضا ایزدپور رئیس کمیته پیشگیری از بیماری های واگیردار اداره کل بهزیستی استان سمنان گفت : طی تفاهم بعمل آمده بین دانشگاه علوم پزشکی ، سپاه و بهزیستی استان سمنان همکاری مشترکی انجام می شود . ایشان در ادامه : با هماهنگی انجام شده این سه سازمان بیماران ترخیص شده از دانشگاه علوم پزشکی که دوره درمانی خود را در بیماری کرونا سپری کرده اند بمنظور گذراندن دروه نقاهت به خوابگاه بهزیستی استان منتقل و دوره ۱۴ روزه خود را در این مرکز که توسط سپاه نگهداری و مراقبت می شود می گذرانند .

ایزدپور گفت : در گام اول این همکاری ظرفیت پذیرش 50 نفر و تجهیزات فیزیکی در اختیار سپاه بمنظور نگهداری و مراقبت از افراد ترخیص شده داده شده است . و در صورت لزوم بهزیستی استان سمنان آمادگی خود را بمنظور افزایش این همکاری ها اعلام کرده است .

رئیس کمیته پیشگیری از بیماری های واگیردار اداره کل بهزیستی استان سمنان گفت : پیرو مصوبه کمیته استانی کلیه مهمان پذیرهای تحت اختیار اداره کل بهزیستی استان سمنان تا شرایط عادی تعطیل است و پذیرش همکاران بهزیستی استان های دیگر را ندارد  و با هماهنگی و همکاری بهزیستی استان و دانشگاه علوم پزشکی از این ظرفیت در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا استفاده شده است .

وی افزود : سازمان بهزیستی کشور بعنوان بزرگترین و تخصصی ترین سازمان حمایتی در حوزه رفاه اجتماعی همواره از سازمان های پیشرو در امر سلامت است و این همکاری نیز پیرو وظایف و رسالت سازمانی اداره کل بهزیستی استان انجام شده است .

دکتر دانایی مدیرکل دانشگاه علوم پزشکی سمنان در پایان راه انداری اولین نقاهتگاه بیماران کرونای در سمنان ابراز داشت : یکی از دستگاه های داوطلب و در صحنه از شیوع ویروس کرونا در کشور و استان اداره کل بهزیستی استان سمنان بوده است و با مدیریت بحران توانسته است یکی از دستگاه های موفق در امر پیشگیری از این ویروس در بخش پرسنلی و مراکز تحت نظارت باشد .

ایشان در ادامه : از همکاری و همراهی داوطلبانه اداره کل بهزیستی استان سمنان بمنظور در اختیار قرار دادن خوابگاه و تجهیزات دولتی خود به امر نگهداری بیماران ترخیص شده دارای بیماری کرونا کمال تقدیر و تشکر را دارم .

کد خبر 14983

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد