روزانه اقلام بهداشتی بین کودکان کار توزیع می شود

مدیرکل بهزیستی استان تهران گفت: با همکاری سازمان های مردم نهاد و حمایت بنیاد مستضعفان روزانه آموزش های کرونایی و توزیع مواد ضدعفونی برای جلوگیری و پیشگیری از ابتلا شدن به کرونا ا انجام می گیرد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، امین شاهرخی در پاسخ به چالش سهم من در بحران کرونا اظهار داشت: بهزیستی استان تهران با همکاری اورژانس اجتماعی و سازمان های مردم نهاد به سراغ کودکان کار رفته است و ضمن ارائه آموزش ها، مواد ضدعفونی را در بین آنها توزیع می کند.

وی افزود: رئیس سازمان بهزیستی کشور با جذب اعتبار از بنیاد مستضعفین، پنج میلیارد تومان برای توزیع اقلام بهداشتی در بین کودکان کار، در سراسر کشور اختصاص داد که سهم استان تهران ۵۰۰ میلیون تومان بود.

 مدیرکل بهزیستی استان تهران ادامه داد: این مبلغ صرف خرید و بسته بندی اقلام بهداشتی و ضدعفونی برای کودکان کار و خانواده های آنها شد.

وی با بیان اینکه با خانواده های کودکان کار در خصوص شیوع انتقال بیماری کرونا صحبت شد گفت: از آنها درخواست کردیم که مانع حضور فرزندانشان در سطح شهر باشند و نگاه بهداشتی را جدی بگیرند.

شاهرخی اضافه کرد: تیم های اورژانس اجتماعی را نیز برای توزیع اقلام بهداشتی و ارائه آموزش ها در مناطق مختلف شهر تهران و شهرستان های این استان فعال کرده ایم تا کودکان ناقل بیماری کرونا نباشند.

وی تاکید کرد: اکنون برنامه ای برای جمع آوری و ساماندهی کودکان کار نداریم و تنها کودکانی در سه مرکز نگهداری کودکان پذیرش می شوند که با دستور مراجع قضایی باشد.

مدیرکل بهزیستی استان تهران با اشاره به وضعیت کودکان زباله گرد ابراز داشت: برخی از شرکت های جمع آوری و تفکیک زباله از کودکان کار استفاده می کردند که از شهرداری تهران درخواست کردیم تا در این مقطع از کودکان استفاده نشود.

وی خاطر نشان کرد: شهرداری تهران فعالیت شرکت های جمع آوری و تفکیک زباله را رصد می کند تا استفاده از کودکان متوقف شود.

شاهرخی با بیان اینکه به دنبال ساماندهی کودکان کار تا قبل از پایان سال بودیم گفت: چندین مرکز برای جمع آوری این کودکان آماده کرده بودیم که متاسفانه شیوع کرونا در کشورمان این طرح را فعلا متوقف کرد.

به گفته وی، طرح ساماندهی و توانمندی کودکان کار بعد از  پایان وضعیت کرونا با قوت بیشتری اجرایی می شود.

مدیرکل بهزیستی استان تهران با اشاره به اینکه آمار دقیقی از تعداد کودکان کار و زباله گرد در استان تهران ارائه نشده است گفت: بر اساس شرایط جوی و فصلی در استان، تعداد کودکان کار متغیر است و حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر است همچنین آمار کودکان زباله گرد در اختیار شهرداری تهران است.

کد خبر 14972

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد