18 تیم در پاتوق های معتادان در مورد کرونا اطلاع رسانی می کنند

مدیرکل بهزیستی استان تهران گفت: این نهاد با فعالیت تیم ها و کارشناسان به دنبال حضور در پاتوق ها و اجتماع های معتادان و آگاه سازی و توزیع اقلام بهداشتی و ضدعفونی در جنوب پایتخت است تا با این کار، ضمن حفظ سلامتی آنها و خانواده هایشان از شیوع ویروس کرونا جلوگیری شود.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی ساتان تهران، «امین شاهرخی» افزود: ۱۸ تیم دو نفره هر روز به محله های شوش، هرندی و مولوی در جنوب شهر و دره فرحزاد در شمال غرب تهران که همگی پاتوق معتادان است، مراجعه و آموزش های پیشگیری از انتقال ویروس کرونا را به آنها ارائه می کنند.

وی تصریح کرد:  این تیم ها اقلامی از جمله دستکش، ماسک، الکل،ژل، مواد ضدعفونی و شوینده ها را نیز به همراه یک وعده غذای گرم میان معتادان توزیع می کنند و از آنها می خواهند از تجمع کردن خوداری و از وسایل شخصی استفاده کنند.

مدیرکل بهزیستی استان تهران ادامه داد: همچنین ۱۱ خودروی ون با عنوان موبایل سنترها تجهیز شده است تا در محله های مختلف حضور معتادان مستقر شده و وسایل بهداشتی را بین آنها توزیع کنند.

وی با اشاره به فعالیت مراکز سرپناه گذری و شبانه گفت: ۱۸ سرپناه گذری روزانه و ۱۷ سرپناه شبانه امکاناتی از جمله حمام کردن، شستشوی لباس ها و وسایل بهداشتی را در اختیار معتادان قرار می دهند.

شاهرخی ابراز امیدواری کرد معتادان با رعایت نکات بهداشتی، خود و خانواده شان را از شیوع این بیماری در امان نگه دارند.

وی با بیان اینکه پذیرش در مراکز ترک اعتیاد نیز محدود شده است، گفت: ۱۰ مرکز ترک اعتیاد اجباری، سه مرکز مهرسروش، فشافویه و شهید ضیاییان و ۸۴ مرکز ترک اعتیاد داوطلبانه در تهران فعال است اما این مراکز تا اطلاع ثانوی پذیرش انجام نمی دهد و پذیرش آنها تنها با دستور مراجع قضایی امکان پذیر است.

مدیرکل بهزیستی استان تهران خاطر نشان کرد: همچنین تا زمان بازگشت اوضاع کشور به حالت عادی به دلیل شیوع ویروس کرونا، ملاقات های غیرضروری و حضوری در این مراکز ممنوع شده است.

کد خبر 14971

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد