در رسانه/ شهریه اسفند مهدهای کودک باید کامل پرداخت شود

مدیرکل بهزیستی ایلام گفت: شهریه اسفند مهدهای کودک باید کامل پرداخت شود.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ زهرا همتی مدیرکل بهزیستی ایلام با اشاره به تعطیلی مهدهای کودک به علت شیوع ویروس کرونا در اسفندماه گفت : بر اساس قرارداد منعقد شده در صورت استفاده از حتی یک روز خدمات مهدها در این ماه، والدین باید شهریه پایه را به صورت کامل پرداخت کنند.

همتی افزود : بر اساس بخشنامه ارسالی از دفتر کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور، مطابق با تبصره ۱ ماده قرارداد مرتبط با مهدهای کودک هزینه اسـتفاده از خـدمات به صورت کمتر از یـک ماه معادل یک ماه حساب می‌شود و این مساله بر اساس قرارداد بین مهدها و والدین منعقد شده است.

او یادآور شد: بر اساس این قانون اگر در اسـتانی در روزی از ماه اسفند بر اساس اعلام قانونی، مهدهای کودک باز بوده و ارائه خدمت کرده باشد بر اساس همین بند دریافت شـهریه اسـفندماه بلامانع خواهد بود.

همتی تاکید کرد: دریافت شـهریه شامل خـدمات مازاد نظیر ساعات اضافه خدمت، صبحانه، میان وعده، ناهار و همچنین فوق برنامه نبوده و منظور شهریه پایه خواهد بود.

او اظهار کرد: بر اساس این بخشنامه و قانون با توجه به ادامه دار شـدن تعطیلی مهـدهای کودک از سوی دولت (تعطیلی بیش از یـک مـاه)، هریـک از طرفین قرارداد (مهدکودک و اولیا) میتوانند وفق ماده ۹ قرارداد (حوادث غیرمترقبه) نسبت به پایان قرارداد اقدام کنند.

مدیرکل بهزیستی ایلام با ذکر اینکه مطابق بند۲ ماده هشت قرارداد، والـدین می‌توانند با توجه به شـرایط پیش آمده نسبت به فسخ قرارداد برای ماه‌های آتی اقدام کنند، گفت: در این زمینه والدین باید تصمیم خود را به صورت مکتوب به مدیریت مهدکودک اعلام و همچنین ملزم به پرداخت شهریه مهدکودک در ماه‌های قبلی خواهند بود.

او با توجه به مشکلات اقتصادی ایجاد شده برای مهدهای کودک در اثر تعطیلی‌های اعلام شده اخیر از خانواده‌ها خواست: در صورت توانایی مالی در این شرایط حساس و بحرانی به وجود آمـده نسـبت به همکاری و حمایت از مهدهای کودک اقـدام لازم انجام دهند.

همتی یاد آورد شد: به منظور حمایت از مهدهای کودک و جبران خسارت‌های این مراکز نیز رایزنی با سازمان بهزیستی کشور انجام شده است.

۱۱ هزار کودک ایلامی در ۳۲۰ مهد کودک نگهداری می‌شوند.

کد خبر 14969

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد