توسط اورژانس اجتماعی بهزیستی طرح پیشگیری ومراقبت از شیوع ویروس کووید ۱۹ ویژه کودکان کار وخیابان اجرا شد

در این طرح که یک طرح آموزشی است کارشناسان مراکز اورژانس اجتماعی ضمن حضور در محل کار این کودکان ، در خصوص آموزش بهداشت فردی اقدام می نمایند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز : باشیوع ویروس کرونا در سطح جهان و کشور ایران از جمله گروههای در معرض خطر بالای ابتلا ، کودکان کار وخیابان هستند که لازم است آموزش و آگاهسازی آنان که از اولویت های پیشگیری از ویروس کرونا می باشد در نظر گرفته شود.

در همین راستا اداره کل بهزیستی استان البرز اقدام به اجرای طرح پیشگیری ومراقبت از شیوع ویروس کووید ۱۹ ویژه کودکان کار وخیابان نموده است .

دکتر « اسدالله حیدری » مدیرکل بهزیستی استان البرز در این خصوص گفت : در این طرح که یک طرح آموزشی است کارشناسان مراکز اورژانس اجتماعی ضمن حضور در محل کار این کودکان ، در خصوص آموزش بهداشت فردی اقدام می نمایند.

مدیرکل بهزیستی استان آموزشهای بهداشت فردی را شامل شیوه صحیح شستن دستها ، لمس نکردن حیوانات، ضرورت رعایت فاصله از دیگران ، عدم تماس دست با صورت عنوان کرد و گفت : در این طرح بسته های بهداشتی به کودکان اهداء خواهد شد که این بسته ها شامل ژل دست ، ماسک و دستکش می باشد.

این مقام مسئول افزود : این طرح برای ۴۰۰ کودک کار وخیابان و طی چهار مرحله در کرج ، فردیس ، نظرآباد و ساوجبلاغ اجرا خواهد شد که اجرای مرحله اول طی هفته جاری آغاز شده و در حال انجام است.

دکتر حیدری تصریح کرد : کارشناسان مجری طرح ضمن استفاده از لباس و تجهیزات مناسب در اجرای طرح نسبت به شناسایی علایم بیماری اقدام خواهند نمود و درصورت برخورد با موارد مشکوک به بیماری در این کودکان هماهنگی لازم را با اورژانس جهت اعزام کودک به مراکز درمانی انجام خواهند داد.

کد خبر 14961

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد