گزارش | طرح پیشگیری و مراقبت از شیوع کرونا ویروس ویژه کودکان کار و خیابانی

این طرح در شهر مشهد و به ویژه مناطق کمتر برخودار برای کودکان کار و خیابانی از 24 اسفند به اجرا در آمده است .

این طرح در شهر مشهد و به ویژه مناطق کمتر برخودار برای کودکان کار و خیابانی از 24 اسفند به اجرا در آمده است . در این طرح با پهنه بندی حاشیه شهر مشهد و آموزش و ساماندهی 18 تیم و تهیه بسته های بهداشتی و حفاظتی (شامل ژل ضد عفونی دست ، مایع دستشویی و تعدادی ماسک و دستکش ) با استفاده از اعتبارات دولتی و کمک خیرین ، هلال احمر، مرکز بهداشت و شهرداری در مرحله اول به 1000 کودک خدمات آموزشی و تحویل 4000 بسته بهداشتی صورت گرفت

در این طرح برای هریک از کودکان کار 30هزار تومان پک بهداشتی تهیه و توزیع میشودکه بر این اساس تاکنون 2400 پک آماده شده است.علاوه بر بودجه بهزیستی کشور برای این طرح در خراسان رضوی بیش از 2هزار پک بهداشتی نیز با کمک خیرین آماده شده است که در مجموع 4هزار پک بهداشتی شامل یک ژل 200گرمی شست و شوی دست، یک مایع دستشویی 20گرمی، 10 جفت دستکش، 4عدد ماسک و بروشورآموزشی تهیه شده است.

بر این اساس حاشیه شهر مشهد به 9 پایگاه تقسیم شده است و اورژانس اجتماعی 2تیم را در چهارراه های سطح شهر فعال کرده است، منطقه طوس، مصلی و قلعه ساختمان، رسالت و خواجه ربیع، جاده سیمان، بلوار طبرسی ، شهید رجایی و سیدی مکان هایی هستند که تیم های بهزیستی در 4 نوبت تا پایان سال علاوه بر توزیع پک های بهداشتی ، کار آموزش را نیز انجام می دهند و در هر منطقه 500تا 600 پک توزیع می شود.

در حال حاضر 18تیم روزانه درگیر این طرح هستند و خود افراد نیز با ماسک، دستکش ژل شستشو و لباس مجهز به حاشیه شهر مراجعه می کنند.

اکنون 1500پک بهداشتی توسط خیرین آماده شده است و پیش بینی می شود تا 8هزار پک برای کودکان کار و خیابانی آماده شود

یاد آوری میشود تاکنون 4هزار ماسک از سوی خیرین تهیه شده و از گروه های دیگری مانند هلال احمر، مرکز بهداشت، شهرداری، بخش خصوصی نیز مشارکتهایی دریافت شده است.طرح پیشگیری و مراقبت از شیوع کووید 19 ویژه کودکان کار و خیابانی در 4 نوبت اجرا می شود و امروز مرحله دوم آن انجام خواهد شد.

کد خبر 14946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد