دکتر گوهردهی: ثبت آمار جامع و کامل از وضعیت سلامت گروه های هدف در سامانه ی ثبت گزارشات ، حوادث طبیعی و بیماریها

آخرین جلسه شورای اداری بهزیستی استان مازندران همزمان با دوازدهمین جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا با ریاست دکتر گوهردهی مدیرکل بهزیستی مازندران برگزار گردید.

دکتر گوهردهی در این نشست با تاکید بر فوریت ثبت اطلاعات تمامی موارد مورد نیاز به ثبت در سامانه ثبت گزارشات ،حوادث طبیعی و بیماریها گفت: ارائه و ثبت آمار به عنوان یکی از اصلی‌ترین مراجع برنامه ریزی، بسیار حائز اهمیت است و در این زمینه نباید هیچ کوتاهی صورت گیرد، بنابراین ثبت اطلاعات تمامی حوزه ها به صورت اورژانسی باید مد نظر قرار گیرد و اطلاعات ثبت شده مربوط به یک حوزه خاص نباشد. 


مدیرکل بهزیستی مازندران افزود: ثبت آمار و اطلاعات مرتبط با کرونا باید به موقع و به درستی صورت گیرد ودر این خصوص مسئولیت متوجه رئیس اداره شهرستان می باشد .

وی در ادامه خواستار ثبت صحیح و دقیق  موارد مشکوک و مبتلایان به کرونا شد و تصریح کرد: 
با توجه به اهمیت موضوع موارد را ضمن ثبت در سامانه به قید فوریت و به صورت تلفنی هم گزارش نمایند.

مدیرکل بهزیستی استان مازندران مطالعه کلیه  دستورالعمل ها، بخشنامه ها و آئین نامه های ارسال شده به شهرستان ها را  توسط شخص رئیس  اداره شهرستان مهم و ضروری دانسته و همچنین  اعلام و ارجاع به کلیه پرسنل جهت اقدام به موقع و پیشگیرانه در بحث کرونا را بسیار جدی توصیف کرد و گفت: توجه به اهمیت موضوع و پیگیری به موقع دو اصل بسیار مهم است که همواره باید مدنظر باشد. 

دکتر گوهردهی با تأکید مجدد بر ثبت درست و به هنگام اطلاعات، سرعت و دقت را دوبال اصلی موفقیت دانست و گفت‌: البته باید توجه داشته باشیم دقت فدای سرعت نشود.

مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به ارسال بخشنامه ای به شهرستانها دررابطه با تعطیلی مراکز گفت: مراکز امور اجتماعی ، مراکز طلاق، مراکز غربالگری، مهدهای کودک، مراکز غیر دولتی حوزه توانمندسازی ، کلینیک های مددکاری، موسسات و ...تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهند بود و در بخشنامه جدید بر تعطیلی موقت مراکز مشاوره و مددکاری تاکید شده است.

مدیرکل بهزیستی مازندران خواهان توجه هرچه بیشتر به ضدعفونی نمودن اماکن تحت پوشش بهزیستی در سراسر استان شد و در ادامه اظهار داشت:مطالعه دستورالعمل ها را مورد تأکید قرار داده‌ایم و من از همه شما می‌خواهم بر اجرای هرچه بهتر آنها نظارت کنید.

دکتر گوهردهی همچنین خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط فوق العاده حال حاضر و بدلیل اهمیت پیگیری و نظارت بر فعالیت های واحدهای تابعه بویژه مراکز نگهداری شبانه روزی بهزیستی مازندران، مرخصی تمامی معاونین، مدیران ستادی و همچنین روسا و مسئولین ادارات شهرستانی در تعطیلات پیش روی نوروزی لغو می باشد.

مدیرکل بهزیستی مازندران در پایان بر اطلاع رسانی خط 1480 و استفاده از تمامی ظرفیت های موجود برای آگاهی بخشی جامعه هدف تاکید کرد.

کد خبر 14920

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد