هشتمین جلسه کمیته پیشگیری از بیماری های واگیردار

علیرضا ایزدپور مدیرکل و رئیس کمیته پیشگیری از بیماری های واگیردار اداره کل بهزیستی استان سمنان گفت : با  همراهی موسسه خیریه طاهر شهرستان دامغان و همکاری بهزیستی استان و سپاه شهرستان دامغان ، تولید شش هزار ماسک و توزیع در مرکز استان اجرایی شده .

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان هشتمین جلسه کمیته پیشگیری از بیماری های واگیردار اداره کل بهزیستی استان سمنان برگزار شد .

کمیته پیشگیری از بیماری های واگیردار اداره کل بهزیستی استان سمنان به ریاست علیرضا ایزدپور مدیرکل و دبیری سید نظام الدین زرگری و با حضور رابطین ستادی ، روسا و رابطین شهرستان ها از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد .

علیرضا ایزدپور مدیرکل و رئیس کمیته پیشگیری از بیماری های واگیردار اداره کل بهزیستی استان سمنان در ابتدا ضمن خدا قوت و تقدیر از زحمات اعضاء به ویژه دبیر کمیته ابراز داشت : پیگیری ، نظارت و رصدها باید در زمینه پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در مراکز شبانه روزی با دقت ، حساسیت و حفظ آرامش ادامه داشته باشد و این اقدامات بصورت ویژه در ایام ابتدای سال و تعطیلات پیگیری شود و کلیه دیدارها و ملاقات غیرضروی در این ایام ممنوع  است و نباید انجام شود .

وی افزود : طی تماس تلفنی مدیرکل دفتر توانبخشی روزانه سازمان بهزیستی کشور ، استان سمنان یکی از استان های موفق در امر مدیریت بحران شیوع ویروس کرونا و پیشگیری این بیماری در بخش پرسنلی و مراکز شبانه است و این موفقیت ها جزء در سایه همکاری ، تعاملات ، خردجمعی و دلسوزی محقق نمی شود .

ایشان در ادامه : انتظار می رود با نظارت و پیگیری معاونین ، روسا و رابطین ستادی و شهرستانی وضعیت مطلوب استان در بخش پرسنلی و مراکز شبانه روزی پایدار باشد و تا کنون گزارشی از شیوع ویروس کرونا در مراکز اعلام نشده است و نظارت ها و تاکید بر رعایت بهداشت فردی در مراکز شبانه روزی در ایام تعطیلی ابتدای سال سختگیرانه تر انجام شود .

ایزدپور گفت : یکی از مشکلات در بحث مدیریت پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در کشور عدم همکاری برخی از افراد به دلیل حضور در جامعه برای کارهای غیرضروری است و یکی از علل مهم در روند افزایشی و خارج از عرف و استاندار این بیماری در کشور است ، همانطور که بارها توصیه و تکرار شد بهترین راه پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در منزل مانده و رعایت بهداشت فردی است .

رئیس کمیته پیشگیری از بیماری های واگیردار اداره کل بهزیستی استان سمنان گفت : پیرو دستورالعمل های ارسالی و مصوبات کمیته استانی کلیه پذیرش در مراکز شبانه روزی و مراکز کاهش و ترک اعتیاد بمنظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا نخواهیم داشت و مراکز ترک اعتیاد نیز پس از پایان دوره بیماران خود و ترخیص اجازه پذیرش جدید را نخواهند داشت .

ایزدپور گفت : در روزهای گذشته با پیگیری شبانه روزی معاونین ستادی اداره کل بهزیستی استان سمنان اقداماتی شامل خرید ۵ دستگاه تست اکسیژن خون و توزیع در مراکز پیشگیری  توانبخشی شهرستان های گرمسار دامغان و شاهرود انجام شده است و نیز تهیه و توزیع ۲۵۰۰ ماسک ، ۱۰۰ لیتر مواد ضدعفونی و ضدعفونی ساختمان اداری ستاد ، اداره پذیرش و هماهنگی و شهرستان سمنان با دستگاه مخصوص عملیاتی شده است .

وی تصریح کرد : پس از شیوع ویروس کرونا در کشور و بمنظور پیشگیری از شیوع این ویروس در مراکز شبانه روزی و ترک اعتیاد و بمنظور مساعدت به خرید مواد ضدعفونی کننده و بهداشتی تا کنون مبلغ ۳۵۰ میلیون ریال به مراکز تخصیص و به حساب مسئولین مراکز واریز شده است .

ایشان در ادامه : با  همراهی موسسه خیریه طاهر شهرستان دامغان و همکاری بهزیستی استان و سپاه شهرستان دامغان ، تولید شش هزار ماسک و توزیع در مرکز استان اجرایی شده است که در این همکاری مساعدت مالی توسط خیریه ، چرخ خیاطی و بخشی از نیروی انسانی(گروه همیار) توسط بهزیستی و فضای فیزیکی و بخش دیگری از نیروی انسانی را سپاه شهرستان دامغان برعهده دارند . همانطور که قبل به آن اشاره شده است در شرایط فعلی باید از تمام ظرفیت های موجود استفاده کرد و یکی از این ظرفیت ها خیرین و گروه همیار زنان سرپرست خانوار است .

وی افزود : معاونین ، روسای شهرستان ها و رابطین آخرین گزارشات از اقدامات و فعالیت های پیشگیری از شیوع ویروس کرونا را تا روز چهارشنبه مورخ ۲۸/۱۲/۹۸ تا ساعت ۱۱ صبح به کمیته پیشگیری از بیماری های واگیردار اداره کل بهزیستی استان سمنان بمنظور جمع بندی و ارائه گزارش ارسال نمایند .

ایشان در پایان : کار در بهزیستی عشق است و عاشق می خواهد و با شجاعت می توان گفت از خودگذشتگی است ، در شرایط بحرانی هم به فکر سلامتی خود بود و هم تلاش شبانه روزی کرد بمنظور حفظ سلامت دیگران امریست مقدس و قابل تقدیر است .

کد خبر 14901

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد