اقدامات بهزیستی چهارمحال‌وبختیاری در مقابله با ویروس کرونا

سرپرست اداره‌کل بهزیستی چهارمحال‌وبختیاری گفت: این نهاد اقداماتی در خصوص جامعه هدف انجام داده است که واریز سرانه ۲۵۰ هزار تومان برای تهیه مواد بهداشتی به حساب افراد ضایعه نخاعی و افراد تحت پوشش حق پرستاری و مددکاری و اجرای طرح آموزش پیشگیری از شیوع کرونا و تحویل اقلام بهداشتی و مواد ضد عفونی برای کودکان کار در هفته جاری از جمله این اقدامات است.

معصومه محمدی، سرپرست اداره‌کل بهزیستی چهارمحال‌وبختیاری در رابطه با اقدامات بهزیستی برای جامعه هدف، در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری بیان کرد: پس از شیوع ویروس کرونا در سطح کشور، بر اساس بخشنامه‌های سازمان بهزیستی کشور، ممنوعیت پذیرش جدید و ملاقات در مراکز سراسر کشور به استان‌ها ابلاغ شده است، بر اساس بخشنامه مذکور به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا کلیه استان‌ها از پذیرش جدید در مراکز مگر موارد استثنا و با حکم دادستان محترم، منع شدند و همچنین کلیه ملاقات‌ها لغو شد.

وی ادامه داد: بهزیستی اقداماتی را در خصوص جامعه هدف انجام داده است که واریز سرانه ۲۵۰ هزار تومان برای تهیه مواد بهداشتی به حساب افراد ضایعه نخاعی و افراد تحت پوشش حق پرستاری و مددکاری، افراد دارای معلولیت در خانواده و همچنین سه هزار نفر از معلولان شدید و خیلی شدید بستر، معلولان ذهنی و جسمی، از اعتبار تخصیص داده شده از سوی بنیاد مستضعفان برای بحث کرونا، است.

محمدی ادامه داد: اجرای طرح آموزش پیشگیری از شیوع کرونا و تحویل اقلام بهداشتی و مواد ضد عفونی‌کننده برای کودکان کار و اجرای طرح آموزش پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و توزیع اقلام بهداشتی میان کودکان کار در هفته جاری نیز از جمله این اقدامات است.

وی گفت: در هفته جاری طرح آموزش و توزیع اقلام بهداشتی ومواد ضدعفونی کننده برای کودکان کار به اجرا در می‌آید.

سرپرست اداره‌کل بهزیستی استان افزود: این طرح‌ توسط همکاران‌ اورژانس اجتماعی بهزیستی و با کمک‌ فعالان سازمان‌های مردم‌ نهاد در امور کودکان با هدف کاهش آسیب و جلوگیری از افزایش شیوع و بروز کرونا ویروس در جامعه هدف بهزیستی اجرا می‌شود.

محمدی گفت: در این طرح کارکنان اورژانس اجتماعی آموزش‌های لازم برای پیشگیری از شیوع کرونا را به کودکان ارائه می‌دهند.

وی خاطر نشان کرد: همچنین بسته‌های اقلام بهداشتی و مواد ضدعفونی کننده برای استفاده شخصی آن‌ها در اختیارشان قرار داده می‌شود.

سرپرست بهزیستی استان افزود: با توجه به ابلاغ بخشنامه طرح پیشگیری و مراقبت از شیوع کووید ۱۹ ویژه کودکان کار در خیابان و خانواده‌های ایشان، مؤسسه خیریه «سایبان مهربانی مهرآرا » مجری طرح حمایتی وآموزشی کودک و خانواده شهرکرد، اقدام به تهیه و توزیع اقلام بهداشتی به خانواده‌های کودکان کار و خیابان کرده است و این امر طی سه مرحله در حال اجراست.

محمدی در پایان گفت: همچنین بخشنامه‌های متعددی نیز در خصوص اقدامات پیشگیرانه در مراکز تحت نظارت ارسال شده است که اقدامات لازم مشخص شده و در مراکز در حال پیگیری است.

کد خبر 14900

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد