کودکان بهترین سفیران برای اقدامات پیشگیرانه از ویروس کرونا هستند

مربیان مهد کودک به منظور کاهش استرس و ایجاد امنیت روانی برای کودکان در زمینه جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، اقدام به آموزش کودکان از طریق فضای مجازی کرده اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان همدان ناهید گلابتونچی عضو کانون توسعه و همیاری مهدهای کودک  با اشاره به اینکه مربیان مهد کودک به منظور کاهش استرس و ایجاد امنیت روانی برای کودکان در زمینه جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، اقدام به آموزش کودکان از طریق  فضای مجازی کرده اند گفت: والدین باید  تمام تلاش خود را انجام دهند تا از کودکان‌شان در خانه محافظت کنند.

او  کودکان را بهترین سفیران ترغیب خانواده‌ها برای اقدامات پیشگیرانه از ابتلا به ویروس کرونا دانست و افزود: اگر اقدامات فرهنگی، متناسب با ذهن و زبان  و سن کودکان صورت گیرد و آنها را قانع کند ، مطمعناً بهترین سفیران و مبلغان برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری و کاهش بحران‌های ناشی از آن خواهند بود.

او ادامه داد: این روزها دیگر کمتر شاهد بازی و تفریح در پارک‌ها، رفتن به مهدکودک و کلاس‌های متفرقه هستیم. به‌رغم اینکه خطر ویروس کرونا در کودکان کمتر است، اما استرس عجیبی به جان پدر و مادرها افتاده است.

گلابتونچی با بیان اینکه سرگرم‌کردن‌ کودکان در خانه و آموزش بهداشت به آن‌ها و دور نگه‌داشتن‌شان از اخبار روز، کار سختی است.  اظهار داشت: مربیان مهد کودک ها در این شرایط  توانستند از طریق فضای مجازی ارتباط  خوبی با کودکان برقرار کنند و  کودکان نیز استقبال خوبی در این زمینه داشتند.

برای حفظ سلامت خودم و عزیزانم در خانه می‌مانم


فضای مجازی فرصت خوبی است که  کودکان با  بازی با گوشی‌های هوشمند، تبلت و بازی‌های ‌رایانه‌ای ، خواندن کتاب داستان،  قصه گویی و انواع سرگرمی های مختلف  مشغول شوند.

این مربی مهد کودک در همدان اضافه کرد: به منظور  سرگرمی کودکان مهد کانال ارتباطی در فضای مجازی برقرار کرده اند که کودکان با کمک والدین خود آموزش داده می شوند .

گلابتونچی گفت: هرشب کودکان ملزم به گذاشتن یکی از آثار هنری و فیلم از بازی های سرگرم کننده که به آن ها آموزش داده می شود هستند و کودکان با شور نشاط خاصی این کار را انجام می دهند .

مربی مهد کودک کندو افزود: شعر هایی در خصوص ویروس کرونا به آنها یاد داده شده که در آن پیامدهای انضیاطی و بهداشتی وجود دارد  که کودکان هرشب شعرها را می خوانند و از طریق عکس وفیلم به کانال ارسال می کنند.

او با اشاره به آموزش  بازی های فکری به کودکان ،اظهار داشت: بازی  فکری می توانند موجب  ایجاد مهارت های  از جمله تقویت حافظه، بهبود قدرت تخیل،افزایش قدرت تمرکز، افزایش خلاقیت حل مسائل، پرورش تفکر وتحلیلگرانه و رشد مهارت‌های اجتماعی و شناختی در کودکان شود.

برای حفظ سلامت خودم و عزیزانم در خانه می‌مانم


گلابتونچی بیان کرد: یکی از بازی هایی که خوب جواب داده وهم والدین و هم کودکان استقبال خوبی نشان دادند بازی سودوکو است.

او ادامه داد: سودوکو  یک بازی بر پایه منطق و تفکر انتقادی با قدرت تصمیم گیری سریع بر اساس مشاهدات است. بچه‌ها بازی سودوکو را بخاطر حس استقلال و کنترلی که در آنها ایجاد می‌کند، دوست دارند، در سودوکو بچه‌ها یاد می‌گیرند که سریع بین عملی که انجام می‌دهند و نتیجه ارتباط برقرار کنند.اگر آنها مسئله را بدرستی آنالیز کرده باشند و استدلال دقیقی بکار برده باشند به جواب صحیح خواهند رسید.

مربی مهد کودک کندو اضافه کرد در این کانال فضای مجازی به کودکان انواع کادرستی ها هم آموزش داده می شود کمه بچه ها هر شب باید یکی از کاردستی های خود را در این کانال ارسال کنند. و به آن ها امتیاز داده می شود.

برای حفظ سلامت خودم و عزیزانم در خانه می‌مانم

گلابتونچی با اشاره به  لزوم حفظ آرامش والدین افزود: پدر و مادران الگویی بسیار مناسبی برای یاد گیری و آموزش نکات بهداشتی و سرگرم کردن کودکان  از طریق بازی هستند.

حالا که بیش از دو هفته ایران با یک بحران بزرگ بهداشتی دست به گریبان است، و اینکه اگر همه در خانه بمانند کرونا نمی‌گیرند به سراغ مدیر نظارت بر غذا ومحصولات آرایشی و بهداشتی استان همدان رفتم و با او به گفت و گو نشستم.

خبرنگار: زهرا جعفرپور

کد خبر 14897

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد