معصومه عباسی زاده معاون پیشگیری بهزیستی استان اقدامات این معاونت در جهت مقابله با کرونا ویروس را تشریح کرد

معصومه عباسی زاده معاون امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی استان البرز در راستای مقابله با کرونا ویروس اقدامات این حوزه تخصصی پیشگیری را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز : در راستای پیشگام شدن سازمان بهزیستی در جهت مبارزه با شیوع و همه گیری ویروس کرونا معصومه عباسی زاده معاون تخصصی امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی البرز با اشاره به تشکیل ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در اداره کل بهزیستی البرز گفت : مکاتبات لازم در خصوص دستورالعملهای ویژه پیشگیری از شیوع کرونا صورت پذیرفته و اطلاع رسانی در خصوص مدیریت ترس و اضطراب در مواجهه با کرونا ویروس و راهکارهای پیشگیری از شیوع آن همواره در حال انجام است.

معاون پیشگیری بهزیستی استان گفت از مهمترین اقدامات صورت پذیرفته فعال کردن مرکز مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ بهزیستی جهت کاهش استرس واضطراب ناشی از کرونا بود که این مرکز از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب پاسخگو مردم عزیز استان میباشد.

وی تصریح کرد تمهیدات لازم جهت حضور مشاوران مرکز ۱۴۸۰ در روزهای جمعه و ایام تعطیل اندیشیده شده است و گفت : کلیه مشاوران این مرکز آموزش های لازم پروتکل مشاوره تلفنی جهت نگرانی از شیوع کرونا را فراگرفته اند.

معصومه عباسی زاده از تخصیص یک میلیارو پانصد میلیون ریال از اعتبارات کاهش آسیب به خرید مواد ضد عفونی جهت ۱۲۰ مرکز اقامتی و کاهش آسیب خبردادو گفت : مواد ضدعفونی خریداری شده به همراه ماسک و دستکش در بین ۱۲۰ مرکز اقامتی و کاهش آسیب استان توزیع شد که با نظارت مدیران و کارشناسان تمامی محیط داخلی و خارجی مراکز تحت نظارت گندزدایی شد و تا گذر از شرایط بحرانی همچنان ادامه خواهدداشت.

وی اضافه کرد :مبلغ هفت میلیون ریال  نیز به حساب هر یک از مراکز برای خرید مواد و تجهیزات ضدعفونی و پیشگیرانه از بیماری کرونا واریز شد و همچنین مبلغ 770 میلیون ریال جهت تهیه پک های پیشگیری از ابتلا به بیماری شامل ماسک ، دستکش و مواد ضدعفونی اختصاص یافت و در محلات پر آسیب و پاتوقهای معتادین  توزیع گردید.

عباسی زاده در راستای جلوگیری و پیشروی کرونا ویروس از متوقف نمودن برخی طرح های در دست اجرای این معاونت خبر داد و افزود : برنامه های غربالگری بینایی و شنوایی ، تعیین علل شیوع انواع کم توانی ، شناسایی اختلالات ژنتیکی در معلولان طرحهایی هستند که نیاز به آموزش و ارتباط چهره به چهره داشتند که تا زمان برطرف شدن بحران کنونی متوقف گردیده اند.

عباسی زاده ادامه داد :در دفتر پیشگیری از آسیب ها نیز طرح رصد آسیب های اجتماعی که مستلزم اعزام پرسشگر به منازل می باشد و همچنین طرح مشارکت اجتماعی زنان ، طرح مادر و کودک نیز تا اطلاع ثانوی متوقف گردیده است.

این مقام مسئول گفت : از روزهای اول شیوع بیماری بسته های آموزشی برای مراکز اقامتی ،DIC ,شلتر ،کانکس ها ،موبایل سنتر استان و کلیه موسسات و مراکز تحت نظارت ارسال گردید و در خصوص ایجاد فضای قرنطینه جهت بیماران مشکوک و همچنین ثبت و گزارش بیماران و ارجاع آنان به مراکز درمانی تمهیدات لازم اندیشیده شد.

وی در پایان گفت : مراکز ترک اعتیاد تا حد امکان پذیرش جدید ندارند مگرآنکه مورد خاص و ویژه ای باشد و همچنین تا پایان یافتن شرایط بحرانی کلیه ملاقات با افراد مقیم در مراکز ممنوع میباشد.

کد خبر 14894

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد