ثبت حدود ۲ هزار تماس کرونایی با مراکز مشاوره بهزیستی مازندران

مدیر کل بهزیستی مازندران از احتمال افزایش میزان اضطراب عمومی در روزهای آتی خبر داد و افزود : ارتباط تلفنی مردم با مراکز مشاوره ای و گفتگو با روانشناسان اقدام مناسبی برای کاهش نگرانی ها بدون نیاز به حضور فیزیکی در مراکز مشاوره است .

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران دکتر فرزاد گوهردهی با اشاره به اقدامات پیشگیرانه بهزیستی در کنترل و کاهش بار روانی ناشی از شیوه کرونا، از ثبت ۲ هزار تماس تلفنی در همین رابطه با دو سامانه ۱۴۸۰ و ۱۲۳ خبر داد و گفت : مراکز ۱۴۸۰ صدای مشاور و ۱۲۳ اورژانس اجتماعی بهزیستی مازندران در حال حاضر هر روزه بیش از ۶۰ تماس تلفنی از سوی مردم دارد که باموضوع اضطراب از ویروس کرونا است.
وی از احتمال افزایش میزان اضطراب عمومی در روزهای آتی خبر داد و افزود : ارتباط تلفنی مردم با مراکز مشاوره ای و گفتگو با روانشناسان اقدام مناسبی  برای کاهش نگرانی ها بدون نیاز به حضور فیزیکی در مراکز مشاوره است . 
مدیرکل بهزیستی ترس و اضطراب را یک واکنش طبیعی دربروز  پدیده های جدید زیستی دانست و تصریح کرد : برخورد منطقی با شرایط، استفاده از راهنمایی مشاوران و راهنمایان سلامت و همچنین درک شرایط، بهترین رویکرد در کنترل فشار روانی و اضطراب عمومی است . 
وی خاطرنشان کرد : البته برخی نترسیدن را با بی پروایی اشتباه گرفته و از رعایت نکات بهداشتی غافل می مانند در حالی که نترسیدن به معنای مواجه هوشیارانه با ویروس کرونا و حرکت در مسیر مقابله با آن است. 
وی افزود: علاوه بر سامانه صدای مشاور و اورژانس اجتماعی، بهزیستی مازندران با همکاری کانون مشاوران ارتباط مستقیم با بیش از ۴۰  روانشناس  و مشاور را برای مردم استان فراهم کرده است که به صورت ۲۴ ساعته بتوانند با آنها ارتباط داشته باشند. 
به گفته مدیرکل بهزیستی مازندران، ارتباط با این مراکز  صرفا برای مددجویان بهزیستی نبوده و تمامی مردم استان می توانند به صورت رایگان از این خدمات برخوردار شوند.

کد خبر 14864

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد