شرایط محاسبه شهریه مهدهای کودک در ایام تعطیل

مدیرکل بهزیستی استان در خصوص پرداخت شهریه مهدهای کودک در ایامی که به علت ویروس کرونا تعطیل میی باشند اعلام نمود

مدیر کل بهزیستی استان سیستان و بلوچستان گفت : با توجه به شیوع ویروس کووید 19 در سطح کشور که باعث ایجاد مشـکلات اقتصادی برای مهدهای کودک در اثر تعطیلی‌ گردیده است ، به همین منظور لازم است خانواده ها و صاحبان امتیاز مهـدهای کودک ضـمن رعایت اصل انصاف و پشتیبانی ازیکدیگر در این شرایط حساس و بحرانی به وجود آمـده تعامل را داشته باشند .
به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان سیستان و بلوچستان دکتر عزیز اله جهان تیغ عنوان نمود  : باتوجه به تعطیلی مهدهای کودک استان بر اثر شیوع ویروس کرونا و بیکار شدن بیش از 1500 نفر از بانوان شاغل در مهدهای کودک تحت نظارت بهزیستی که به عنوان موسس ، مسئول فنی ، مربی و یا کمک مربی اشتغال داشتند و و عمدتا " دچار مشکلات اقتصادی در تامین هزینه های اجاره بهاء ، دستمزد پرسنل و مربیان و حق بیمه گردیده اند نیاز است خانواده ها و صاحبان مهدهای کودک همکاری لازم را با هم داشته باشند

وی در ادامه به سه بند در بخشنامه ارسالی از بهزیستی کشور و ابلاغ آن به تمامی مهدهای کودک تحت نظارت بهزیستی اشاره کرد و افزود : بـا توجه به ادامه دار شـدن تعطیلی مهـدهای کودک از سوی دولت(تعطیلی بیش از یـک مـاه)، هریـک از طرفین قرارداد (مهدکودک و اولیا) می‌توانند بر اساس  ماده ۹ قرارداد(حوادث غیرمترقبه) نسبت به پایان قرارداد اقدام کنند.
دکتر جهان تیغ  عنوان کرد : در این بخشنامه با توجه به شرایط ایجاد شده تاکید شده که خانواده‌ها می بایست تصمیم خود را به صورت مکتوب به مدیریت مهدکودک اعلام کنند؛ همچنین ملزم به پرداخت شهریه مهدکودک در ماه‌های قبلی هستند.
وی اضافه کرد : بر اساس این بخشنامه اگر در اسـتانی در روزی از ماه اسفند بر اساس اعلام قانونی، مهدهای کودک باز بوده و ارائه خدمت کرده باشند، براساس همین بند دریافت شـهریه اسـفند ماه بلامانع است. (تبصره۱ ماده قرارداد تصـریح شده است که هزینه اسـتفاده از خـدمات به صورت کمتر از یـک ماه معادل یک ماه حساب می‌شود) بـدیهی است دریافت این شـهریه شامل خـدمات مازاد شامل ساعات اضافه خدمت، صبحانه، میان وعده، ناهارو همچنین فوق برنامه نیست.
این مقام مسئول همچنین در خصوص شهریه فروردین‌ماه مهدهای کودک نیز گفت: خانواده‌ها برای پرداخت شهریه فروردین ماه بهتر است بعد از کاهش یا عدم‌ وجود شیوع ویروس کرونا و تعطیلات آن اقدام کنند تا دچار ضرر و مشکل نشوند .
وی یادآور شد : مطابق بند۲ ماده۸ قرارداد موارد فسـخ قرارداد و خاتمه دادن به آن ، والـدین می‌توانند با توجه به شـرایط پیش آمده نسبت به فسخ قرارداد برای ماه‌های آتی اقدام کنند .

و در پایان اظهار داشت : سازمان بهزیستی برنامه ریزی های لازم را برای حمایت  از  مهدهای کودک پیش بینی نموده از جمله در زمینه حق بیمه ها ، پرداخت دستمزد پرسنل و اجاه بهاء که در زمان های آتی به اطلاع خواهد رسید

کد خبر 14858

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد