طرح آموزش و اهدای اقلام بهداشتی به کودکان کار و خیابانی در مشهد کلید خورد

طرح کشوری آموزش و اهدای اقلام بهداشتی و مواد ضدعفونی کننده برای کودکان کار و کودکان خیابانی همزمان با بهزیستی کشور در مشهد کلید خورد.

دکتر حقدادی معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی در گفت وگو با خبرنگار ما اظهارداشت: طرح کشوری برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا از طریق کودکان کار در سراسر کشور کلید خورده است.

وی افزود : کودکان کار به دلیل اینکه در تمام نقاط شهر حضور دارند لذا آلودگی بیشتری دارند بنابراین بهزیستی درصدد است از نظر آگاهی عمومی و در دسترس قرار دادن امکانات بهداشتی به کودکان خیابانی و خانواده هایشان در برابر ویروس کرونا کمک کند.

وی افزود: حساس سازی، آموزش و ارائه امکانات بهداشتی از جمله موضوعاتی است که در این طرح پیگیری می شود و پیش بینی می شود هزار کودک کار و خیابانی در سطح شهر مشهد شناسایی شوند.

حقدادی تصریح کرد: در حال حاضر 9 تیم از اورژانس اجتماعی، مراکز و پایگاه های خدمات درمانی و مراکز خدمات درمانی و رفاه کودکان اعلام آمادگی کرده اند که کار خدمت رسانی و آموزش و شناسایی کودکان کار را انجام دهند.  

معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی عنوان کرد: در این طرح برای هزار کودک در 4 نوبت در مراکز تجمعی آنها مانند چهارراه و خیابان ها تیم های داوطلب بهزیستی که خود قبلا آموزش دیده اند و با امکانات و تجهیزات بهداشتی هستند به کودکان آموزش می دهند.چگونگی شستن دست و ضدعفونی کردن آنها، استفاده از ماسک و دستکش و انتقال و ترویج شعار در خانه بمانید از جمله این آموزش ها است.

وی افزود: اگر تیم های داوطلب و خیرین در این طرح بهزیستی را یاری کنند می توانیم بعد از عید نوروز نیز این طرح را ادامه دهیم و این پتانسیل وجود دارد که بتوانیم کودکان خیابانی و کار بیشتری را شناسایی کنیم و به خانواده هایشان نیز خدمات رسانی داشته باشیم.

حقدادی خاطرنشان کرد: ژل ضد عفونی کننده، دستکش و ماسک، بروشور آموزشی، مایع صابون از جمله اقلامی است که در این طرح در اختیار کودکان کار و کودکان خیابانی قرار می گیرد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی اظهارداشت: تیم های داوطلب بهزیستی در این طرح به سراغ خانواده های این کودکان نیز خواهند رفت و خطر ویروس کرونا را به آنها نیز گوش زد خواهند نمود و آموزش های مربوطه را ارائه خواهند داد. کودکان خیابانی به دلیل گستردگی حضورشان در نقاط مختلف شهر علاوه بر اینکه می توانند به راحتی ناقل ویروس کرونا شوند و آن را نیز به خانواده خود و حتی در سطح شهر تکثیر کنند.

کد خبر 14846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد