شهریه اسفندماه مهدهای کودک چهارمحال و بختیاری باید کامل پرداخت شود

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به تعطیل شدن مهدهای کودک به علت شیوع ویروس کرونا در اسفندماه گفت:براساس قرارداد مهدهای کودک، حتی اگر یک روز کودک به مهد برود، شهریه باید کامل پرداخت شود.

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به تعطیل شدن مهدهای کودک به علت شیوع ویروس کرونا در اسفندماه گفت:براساس قرارداد مهدهای کودک، حتی اگر یک روز کودک به مهد برود، شهریه باید کامل پرداخت شود.

معصومه محمدی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس تبصره ۱ قرارداد مهدهای کودک که میان والدین و مهدهای کودک به امضاء رسیده است، هزینه استفاده از خدمات به صورت کمتر از یک ماه معادل یک ماه حساب می‌شود و اگر کودک یک  یا ۲ روز در ماه به مهد رفته باشد باز هم باید شهریه کامل پرداخت شود.

وی، با اشاره به اینکه از ۴ اسفندماه با تصمیم کمیته پیشگیری از بیماری‌های واگیردار بهزیستی، به‌ منظور آمادگی و پیشگیری از شیوع کرونا ویروس، تمامی مهدهای کودک استان تعطیل اعلام شد.

مدیرکل بهزیستی استان اظهار داشت: والدین برای پرداخت شهریه فروردین‌ماه مهدهای کودک باید منتظر باشند تا بعد از مشخص شدن تکلیف شیوع ویروس کرونا و تعطیلات آن، اقدام کنند تا دچار ضرر و مشکل نشوند و طی این مدت باید شهریه پایه را پرداخت کنند.

محمدی افزود: هم‌اکنون ۳۶۰ مهدکودک با حضور ۱۰ هزار کودک زیر نظارت بهزیستی استان فعال است.

وی در ادامه گفت: صدور مجوز مراکز و موسسات بهزیستی که از اسفندماه سالجاری تا خرداد سال ۹۹ بود با یکماه تاخیر از تیرماه انجام می‌شود.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: این طرح به خاطر جلوگیری از مراجعه حضوری صاحبان امتیاز به ادارات بهزیستی در سطح استان اجرایی شده است و مراکز و موسسات زیر نظر بهزیستی در این مدت مشکلی از جهت تمدید مجوز ندارند.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون هیچ‌ مورد مثبت و یا حتی مشکوک به ابتلا به کرونا ویروس در مراکز تحت پوشش بهزیستی گزارش نشده است، افزود: هرگونه ملاقات حضوری و یا پذیرش جدید درمراکز بهزیستی استان ممنوع است.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا که کووید ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد.

این ویروس اکنون به بیش از ۱۰۰ کشور جهان سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا در مورد بهداشت جهانی؛ وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با جمعیتی افزون بر ۹۴۷ هزار نفر است که با استانهای اصفهان، خوزستان، لرستان و کهکیلویه و بویراحمد همسایه است.

کد خبر 14818

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد