تهدید را به فرصت تبدیل کنیم

مدیرکل بهزیستی استان: مشاوران مرکز 1480 شیوه های مواجهه فردی و جمعی با تنش بیماری کروناویروس را آموزش دهند.

به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان همدان، با شیوع کرونا ویروس در کشور شاهد افزایش اضطراب و تنش های روانی در بین  عموم هستیم و در همین راستا مشاوران و روانشناسان بهزیستی استان با افزایش ساعت کاری تا ساعت 24  آماده پاسخگویی به تلفن همشهریان هستند و مدیرکل بهزیستی استان طی بازدید شبانه  از مرکز تلفن ۱۴۸۰ از نزدیک در جریان روند ارائه خدمت قرار گرفت.

حمیدرضا الوندبا اشاره به ارائه مشاوره های تخصصی کاهش اضطراب و استرس به تماس گیرندگان گفت: در عین حال با ارائه راه کارهای عمومی و انتقال توصیه های بهداشتی می توانیم هم استانی های عزیز را در عبور از این بحران همراهی کنیم.

 مدیرکل بهزیستی گفت: هماهنگی با کانال های مطرح استانی و سیمای مرکز همدان برای اطلاع رسانی در مورد مرکز انجام شده است، اگرچه در این وضعیت حساس به کلیپ های کوتاه روانشناختی و ساخت  برنامه های خانوادگی و مخاطب پسند و شاد توسط سیمای جمهوری اسلامی احساس نیاز می شود که برای کاستن از اضطراب اجتماعی  بصورت مهندسی معکوس از فضای مضطرب کنونی عمل کنند.

الوند  افزود: مدیریت استرس، پرداختن به فضای روانی و اجتماعی  جامعه در برابر بحران ایجاد شده در کنار مراقبت های بهداشتی ، یکی از اصل هایی است که در دستور کار بهزیستی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه خط 1480 بهزیستی در سه شیفت حتی روزهای تعطیل خدمات مشاوره ای می دهد گفت:  مشاوران بهزیستی به کمک روان مردم آمده اند تا هم آرامش برای آنان ایجاد کنند و هم مستقیم و غیرمسقتیم با روش های مختلف، مدیریت بحران و هیجان را بیاموزند.

مدیرکل بهزیستی استان افزود: انتظار می رود مشاوران مرکز 1480 شیوه های مواجهه فردی و جمعی با تنش بیماری کروناویروس را آموزش می دهند و راهنمایی های لازم را به  مردم جهت مدیریت هیجان فردی و گروهی را ارائه دهند.

رئیس کمیته پیشگیری از بیماریهای واگیر اداره کل بهزیستی استان افزود: مشاوران مرکز در کنار ارائه راهکارهای مراقبت های بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کووید ۱۹، آموزش حفظ آرامش و مدیریت استرس در برابر بحران ایجاد شده را ضروری قلمداد کرد. 

الوند با اشاره به اینکه خط ۱۴۸۰ در همه شهرستان‌ها و روستاهای استان قابل دسترسی است، اظهار کرد: این خط در خصوص مسائل مختلف از جمله کودکان و نوجوانان، مسائل تحصیلی، تربیتی، خانوادگی، ازدواج و... به افراد ارائه مشاوره می‌دهد و در حال حاضر بصورت ویژه مشکلات روانشناختی مانند  استرس و اضطراب  در زمینه ویروس کووید ۱۹ اقدام می نماید.

 وی با اشاره به اینکه با افزایش و شیوع  بیماری کروناویروس استرس و نگرانی نیز در افراد افزایش یافته است توضیح داد: افراد معمولاً در مورد خود، خانواده، سالمندان و فرزندان خود احساس نگرانی زیادی دارند و  مشاوران و روانشناسان خط 1480 صدای مشاوره به افراد  مدیریت استرس، کاهش اضطراب و نگرانی را آموزش می دهند.

رئیس بهزیستی شهرستان همدان نیز  گفت: اطلاع رسانی در مورد خدمات باعث شده از کل اقشار با خط ۱تماس بگیرند بگونه ای که بگیرندروزانه بیش از  ۱۸۰ نفر با این سامانه تلفنی خدمات کاهش اضطراب گرفته اند که با نزدیک شدن به همه گیری احتمالی، تماس ها بیشتر خواهد شد.
گفتنی است سامانه ۱۴۸۰ از ساعت ۸ صبح تا ساعت 24 در دو شیفت پاسخگوی سوال های هم استانی ها خواهد بود.

کد خبر 14817

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد