مریم صدیقی معاون اجتماعی بهزیستی استان اقدامات این معاونت در جهت مقابله با کرونا ویروس را تشریح کرد

از آنجایی که کودکان کار و خیابان به دلیل عدم تغذیه و شرایط رشد مناسب به لحاظ شرایط ایمنی بدن با کودکان دیگر تفاوت های بسیاری دارند و همچنین عدم دسترسی این کودکان به تجهیزاتی مانند ماسک و دستکش ، این معاونت اقدام به تهیه پک های بهداشتی نمود و از طریق اورژانس اجتماعی در حال توزیع بین این کودکان میباشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز : در پی شیوع ویروس کرونا و پیشگام شدن سازمان بهزیستی جهت مبارزه با این ویروس و همچنین مراقبت تمام و کمال از جامعه تحت پوشش حوزه امور اجتماعی این سازمان، اقدامات جامع و کامل آموزشی در دستور کار قرار گرفت.

« مریم صدیقی » معاون تخصصی امور اجتماعی بهزیستی استان البرز اقدامات این معاون را در زمینه پیشگیری و مقابله با کروناویروس را تشریح کرد وگفت :این معاونت از روزهای اول شیوع این بیماری مکاتبات وهماهنگی لازم با دانشگاه علوم پزشکی جهت ارائه آموزشهای موردنیاز به پرسنل و خدمت گیرندگان مراکز تحت نظارت را صورت داد و از طریق مراکز بهداشت به افراد مقیم در خانه های کودک ونوجوان , مربیان و مدیران مهدهای کودک , پرسنل شیرخوارگاه و سایر مراکز شبانه روزی اموزش های لازم داده شد همچنین بروشور وپروتکل های آموزشی نیز در اختیار این مجموعه ها قرار گرفت .

وی افزود : ارائه آموزش از طریق فضای مجازی پس از شیوع ویروس در استان  البرز که منجر به ضرورت محدود شدن ترددها و لغو جلسات گردید، که در طی این مرحله از آموزش ، کلیه فایلهای مورد تایید دانشگاه علوم پزشکی دراختیار مراکز این حوزه قرار گرفت و این فرایند تا زمان گذر از شرایط بحرانی همچنان تداوم خواهد داشت  .

معاون امور اجتماعی بهزیستی البرز از دیگر اقدامات پیشگیرانه مانندضدعفونی و گند زدایی مراکز تحت نظارت اعم از مراکز شبه خانواده و خانه های کودک ونوجوان , شیرخوارگاه ،مهادی کودک و همچنین ساختمان و خودروهای اورژانس اجتماعی نام برد.

وی افزود : با در نظر گرفتن اتاق مجزا با تهویه مناسب در مراکز شبانه روزی بابت قرنطینه افراد بیمار یا مشکوک و همچنین در نظر گرفتن فضایی بابت تعویض لباس پرسنل و ضدعفونی قبل از ورود به فضای اصلی ساختمان ، تب سنجی روزانه و ویزیت مستمر فرزندان مراکز توسط پزشک جهت اطمینان از سلامت فرزندان در تلاش هستیم تا از ورود این ویروس در مراکز جلوگیری نمائیم.

صدیقی به این نکته اشاره کرد که لغو کلیه مرخصی ها , ملاقات ها , اردوهای تفریحی , فرهنگی , ورزشی ,جلسات , برنامه های حضور خیرین در مراکز تحت نظارت و مرخصی گرفتن تا پایان سال برای فرزندان شاغلی که در این مراکز سکونت داشتند ( با هدف محدودیت رفت وآمدها وپیشگیری از انتقال ویروس ) از مهمترین برنامه های این حوزه برای کنترل شیوع این ویروس بود است.

این مقام مسئول اضافه کرد : واریز مبلغ در وجه مراکز غیر دولتی با سرانه هر نفر سیصد هزار ریال (۳۰۰۰۰۰ریال ) جهت تهیه مواد ضد عفونی کننده و ماسک صورت گرفته است وهمچنین برای مراکز دولتی ضدعفونی کننده , ماسک , دستکش تهیه و در اختیار این مراکز قرار گرفت.

وی افزود : از آنجایی که کودکان کار و خیابان به دلیل عدم تغذیه و شرایط رشد مناسب به لحاظ شرایط ایمنی بدن با کودکان دیگر تفاوت های بسیاری دارند و همچنین عدم دسترسی این کودکان به تجهیزاتی مانند ماسک و دستکش ، این معاونت اقدام به تهیه پک های بهداشتی نمود و از طریق اورژانس اجتماعی در حال توزیع بین این کودکان میباشد.

معاون اجتماعی بهزیستی استان در پایان گفت : رعایت فاصله مناسب تختها و چیدمان مناسب فضاهای داخلی با توجه به پروتکل های مربوط به پیشگیری در مراکز و قطع دریافت غذا از رستوران ها و پخت وپز با استفاده از مواد تازه در مراکز ، تغییر نحوه ثبت ورود وخروج پرسنل در مراکزی که این کار با ثبت اثر انگشت صورت می گرفت ،ارسال پیامک برای متقاضیان طلاق پشت نوبت مراکز جهت عدم مراجعه حضوری تارفع شرایط بحرانی واطمینان از حفظ نوبت ، تعطیلی کلیه مهدهای کودک تا پایان سال و ارائه خدمات از طریق فضای مجازی به کودکان ،عدم جابه جایی خدمت گیرندگان در مراکز از دیگر اموری بود که این حوزه به آن پرداخت.   

کد خبر 14798

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد