از راه اندازی مرکز سرپناه شبانه جدید تا اجرای پروتکل روانی-اجتماعی در کرمانشاه

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه از راه‌اندازی یک مرکز شبانه جدید در شهر کرمانشاه به منظور ارائه خدمات بیشتر به افراد بی سرپناه و بی خانمان در پی شیوع ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان کرمانشاه، دکتر رضوان مدنی مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه در استودیو سلامت شبکه استانی زاگرس با تشریح اقدامات صورت گرفته توسط بهزیستی استان در خصوص پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و تشکیل کمیته بهداشت روانی به مدیریت بهزیستی استان، گفت: با توجه به اینکه در زمان وقوع هر بحرانی آرامش خاطر مردم بهم می ریزد و استرس ناشی از آن ممکن است افراد را تهدید کند، سازمان بهزیستی به عنوان متولی اصلی و وظیفه ذاتی خود مدیریت استرس را بر عهده می گیرد و آرامش خاطر را به جامعه بر می‌گرداند. 

وی در ادامه با اشاره به فعالیت سامانه تلفنی 1480 (صدای مشاور بهزیستی) به منظور ارائه خدمات مشاوره ای به همشهریان گفت: این سامانه تلفنی از ساعت 8 صبح لغایت 12 طی سه شیفت کاری با وجود روانشناسان مجرب آماده ارائه خدمات مشاوره ای رایگان  بمنظور کاهش  وجود اضطراب در خصوص ابتلا به کرونا به همشهریان عزیز می‌باشد.

این مسئول با اشاره به تهیه پروتکل روانی- اجتماعی بهزیستی استان کرمانشاه برای کاهش استرس ناشی از ویروس کرونا و تقدیم آن به استاندار محترم و رضایت ایشان از این پروتکل، گفت: طبق این پروتکل ما وارد عمل شده و نسبت به تهیه پیام های  آرامش بخش توسط کارشناسان و روانشناسان مجرب بهزیستی اقدام نموده و پیامها را در فضای مجازی از طریق کانال های مختلف خبری و اطلاع رسانی از طریق صدا و سیما در اختیار همشهریان عزیز قرار میدهیم. امیدواریم که از این طریق شاهد کاهش استرس و اضطراب و نگرانی در بین مردم باشیم.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه اظهار داشت: با توجه به اینکه داشتن استرس و اضطراب موجب کاهش سیستم ایمنی بدن در برابر ویروس خواهد شد، بهزیستی استان با همکاری صداوسیما شرایط حضور روانشناسان مجرب را برای ارائه توصیه های لازم و مدیریت استرس در بحران،در شبکه استانی زاگرس فراهم می آورد.

وی عنوان کرد: ما در بهزیستی با توجه به اینکه دارای مراکز شبانه روزی نگهداری کودکان، سالمندان، افراد دارای معلولیت، کودکان مراکز شبه خانواده، بیماران مزمن روانی و افراد معتاد هستیم، برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تمامی ملاقات ها را ممنوع کرده و از ورود هرگونه مددجوی جدید نیز جلوگیری می کنیم، مگر با دستور دستگاه قضایی که در این صورت نیز فرد جدید به مدت ۱۴ روز در اتاق قرنطینه مراکز نگهداری می شوند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه همچنین از ضدعفونی و گندزدایی روزانه تمامی مراکز تحت نظارت بهزیستی خبر داد و گفت: تمامی وسایل بهداشتی و ضدعفونی نیز در اختیار نیروهای خدوم مراکز برای پیشگیری از این ویروس قرار داده شده است.

رضوان مدنی از راه‌اندازی یک مرکز شبانه جدید در شهر کرمانشاه به منظور ارائه خدمات بیشتر به افراد بی سرپناه و بی خانمان خبر داد.

وی گفت: با راه اندازی این سرپناه جدید، ظرفیت دیگر سرپناه های شبانه را افزایش داده ایم که اصول بهداشتی و فاصله دومتری تخت ها مددجویان رعایت گردد.

 مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه همچنین از انجام تست تب سنجی طی دونوبت در  روز در مراکز نگهداری تحت نظارت بهزیستی خبر داد و بر رعایت اصول بهداشت فردی، کم کردن ترددهای غیرضروری و ماندن در خانه برای کنترل این ویروس تاکید کرد. 

کد خبر 14794

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد