انجام روزانه تب‌ سنجی در مراکز شبانه‌روزی بهزیستی/ ممنوعیت پذیرش مددجوی جدید

گروه های ساکن در مراکز تجمعی به ویژه سالمندان، بیماران روانی مزمن و معتادان متجاهر به منظور پیشگیری از شیوع و گسترش ویروس کرونا به طور روزانه تب‌سنجی ‌می شوند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی خراسان رضوی، دکتر حمیدرضا پوریوسف ضمن اعلام برنامه ها و اقدامات پیشگیرانه از شیوع و گسترش ویروس کرونا اظهار کرد: از اواخر بهمن ماه کمیته کشوری پیشگیری از بیماری‌های واگیردار تشکیل و دستورالعمل‌هایی برای مراکز تجمعی و همچنین سایر مراکز زیرمجموعه بهزیستی تبیین و به استان ارسال شد.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی افزود: ما نیز کمیته استانی پیشگیری از بیماری‌های واگیردار را در اداره کل بهزیستی استان تشکیل دادیم و تا کنون نیز 6 جلسه برگزار شده است. همچنین به موازات آن در استان نیز ستاد مبارزه و پیشگیری از کرونا استان از طرف استانداری تشکیل شد و این دستورالعمل‌ها به تایید دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد رسید .

وی ضمن تاکید بر عدم پذیرش مددجوی جدید در مراکز زیرمجموعه، عنوان کرد: در کلیه مراکز نگهداری سالمندان،بیماران روانی مزمن و معتادان متجاهر، افراد به صورت روزانه تب‌سنجی می‌شوند؛ همچنین پذیرش مددجوی جدید فقط در موارد خاص و با رأی دادستانی استان و پس از ۱۴ روز  قرنطینه انجام خواهدشد.

پوریوسف ادامه داد: همچنین در مراکز شبانه‌روزی، با اختصاص اتاق بیمار به افراد مبتلا سرما خوردگی دارند با نظر پزشک در اتاق بیمار استراحت کنند و با مدد جویان دیگر ارتباط نداشته نباشند.

پوریوسف افزود: مراکز ما باید تهویه مناسب داشته باشند و زنجیره ارتباط افراد و انتقال ویروس را به حداقل برسانیم. شست‌وشوی دست و تشویق مددجویان به‌خصوص مددجویان کم‌توان و کودکان به شست‌وشوی مکرر دست‌ها با آب و صابون صورت می‌گیرد. نظافت و شست‌وشوی مراکزمان را با مواد ضدعفونی کننده انجام می‌دهیم. از ازدحام مددجویان ‌ممانعت به‌عمل آمده و به آنها تاکید می‌شود که از یکدیگر فاصله داشته باشند. همچنین سعی شده است تغذیه مناسبت‌تری در برنامه غذایی مراکز  گنجانده شود و میوه و سبزیجات تازه بیشتر داشته باشد.

پویوسف ضمن اشاره به اینکه ملاقات درمراکز تحت پوشش ما محدود و ممنوع شده است، گفت: با نظر ستاد استانی مبارزه با کرونا نیز، مهدکودک‌ها و مراکز روزانه توانبخشی تا پایان سال تعطیل هستند و از این فرصت در جهت آموزش افراد مراکز استفاده شده است. مراکز ما توسط تیم‌هایی بازدید خواهند شد که اطمینان حاصل شود تمام اقدامات طبق دستورالعمل و به طور کافی اجرایی شود.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی از هماهنگی های به‌عمل آمده با دانشگاه علوم پزشکی جهت دریافت مواد ضدعونی کننده دست و ماسک برای مراکز پرخطر گفت و ادامه داد: بهزیستی کشور نیز به تمام مراکز شبانه‌روزی توان‌بخشی و مراکز شبه‌خانواده و مراکز درمان ترک اعتیاد مبالغی را برای تهیه مواد شوینده و ضد عفونی کننده محافظتی پرداخت کرده است 

کد خبر 14793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد