والدین می توانند قرار داد خود را با مهدکودک فسخ کنند

با توجه به تداوم تعطیلی مهدهای کودک از سوی دولت به خاطر بیماری کرونا والدین می توانند قرارداد خود با مهدهای کودک را برای ماه‌های آتی فسخ کنند.

مدیرکل بهزیستی استان یزد ضمن اعلام این خبر در خصوص نحوه محاسبه شهریه مهدهای کودک در شرایط به وجود آمده ناشی از تعطیلی مهدها بر اثر شیوع بیماری کرونا گفت: عمل به مفاد قرارداد فی‌ ما بین مهد و والدین در چنین شرایطی راهگشاست.

دکتر علی محمد عطابخش با اشاره به تداوم تعطیلی مهدهای کودک از سوی دولت بیش از یک ماه گفت: مطابق ماده ۹ قرارداد که در خصوص حوادث غیرمترقبه است هر یک از طرفین قرارداد یعنی مهدکودک یا والدین می‌توانند قرارداد خود را فسخ کنند.

وی در خصوص بند ۲ ماده 8 قرارداد گفت: مطابق این بند که مربوط به موارد فسخ قرارداد و خاتمه دادن به آن است والدین می‌توانند با توجه به شرایط پیش‌آمده نسبت به فسخ قرارداد برای ماه‌های پیش رو اقدام کنند.

عطابخش افزود: والدینی که بخواهند از این حق خود استفاده کنند باید تصمیم خود را به صورت مکتوب قبل از پایان ماه کنونی و برای اعمال در ماه آینده به مدیریت مهدکودک اعلام کنند.

وی تاکیدکرد: با توجه به باز بودن مهدهای کودک چند روز ابتدایی ماه  اسفند دریافت شهریه این ماه و ماه‌های قبلی توسط مهدهای کودک بلامانع هستند.

مدیرکل بهزیستی استان یزد خاطرنشان کرد: مهدهای کودک شهریه پایه را می بایست از خانواده دریافت کنند و خدمات مازاد شامل فوق برنامه، اردو، برنامه های جنبی می بایست از شهریه پایه حذف گردد.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی ایجاد شده برای مهدهای کودک در اثر تعطیلی‌های اعلام شده گفت:  شایسته است خانواده ها و صاحبان امتیاز مهدهای کودک ضمن رعایت اصل انصاف و پشتیبانی از یکدیگر در این شرایط حساس و بحرانی به وجود آمده با یکدیگر همکاری و همیاری کنند.

دکتر عطابخش خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی نیز در پی آن است تا از طریق رایزنی‌های درون وزارتخانه‌ای و فراتر از آن نسبت به تسهیل در اداره مهدهای کودک در ماه‌های پیش‌ رو اقدام کند.

کد خبر 14792

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد