سمنان- ایرنا- معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان سمنان

سمنان- ایرنا- معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان سمنان با اشاره به تعطیلی مهدهای‌کودک این استان به منظور جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا، گفت: شهریه پایه اسفند به منظور رفع مشکلات مالی باید توسط والدین پرداخت شود.

ساره امیرجان عصر پنجشنبه به خبرنگاران در سمنان ابراز داشت: مهدهای کودک این استان بر اساس مصوبه کمیته پیشگیری از بیماری‌های واگیردار اداره کل بهزیستی سمنان از ابتدای اسفند ماه به دلیل پیشگیری، آگاه‌سازی و آموزش شیوع ویروس کرونا تعطیل شده است.

وی افزود: تعطیلی مهدهای کودک و پرداخت نکردن شهریه توسط والدین، مشکلاتی از قبیل اجاره بهاء، حقوق و بیمه کارکنان را برای مدیران مهدهای کودک به وجود می‌آورد.

امیرجان حفظ سلامت کودکان را دلیل تعطیلی یک ماهه مهدها عنوان و بیان کرد: طی این مدت باید شهریه پایه اخذ شود البته دریافت این شهریه شامل خدمات مازاد شامل ساعات اضافه خدمت، صبحانه، میان وعده، ناهار و همچنین فوق برنامه و با برگزاری جشن نیست.

به گفته معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان سمنان، به منظور جبران بخشی از هزینه‌ها  برای عبور از بحران و مرحله حساس کنونی پیش آمده به والدین کودکان ثبت نام شده در این مراکز پیشنهاد می‌شود نسبت به پرداخت شهریه اسفند ماه طبق تعرفه‌های مصوب مهد کودک اقدام کنند.

وی ادامه داد: بر اساس تبصره ۲ماده ۵ قرارداد منعقده میان والدین کودکان و مدیران مهدهای کودک هرگونه استفاده نکردن از خدمات مهد به دلیل تعطیلات رسمی، آلودگی هوا و برودت شامل کسر شهریه نمی‌شود و در این شرایط رقمی کسر و یا بازگشت نخواهد شد.

امیرجان افزود: دستورالعمل نحوه محاسبه شهریه مهدهای کودک در شرایط به وجود آمده ابلاغی مدیرکل امور کودکان و نوجوانان بهزیستی کشور به استان‌ها ارسال و در اختیار شهرستان‌ها بمنظور اجرا قرار داده شده است.

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان سمنان گفت: طرفین قرارداد شامل مهدهای کودک و والدین در صورت ادامه تعطیلی، می‌توانند طبق بند ۹ قرارداد در حوادث مترقبه با ارائه در خواست کتبی تسویه حساب کنند.

۱۳۳ مهدکودک خصوصی و دولتی در استان سمنان فعالیت دارد.

۶ هزار و ۶۶۱ کودک در مهدهای کودک خصوصی و دولتی زیر نظر این اداره کل خدمات دریافت می‌کنند.

کد خبر 14788

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد