دریافت شهریه اسفندماه مهدهای کودک بلامانع است

مدیر کل بهزیستی هرمزگان گفت : براساس بخشنامه نحوه محاسبه شهریه مهدهای کودک در شرایط به وجود آمده ناشی از تعطیلی مهدهای کودک بر اثر بیماری کرونا ویروس ، دریافت شهریه اسفندماه توسط مهدهای کودک بلامانع است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛ غلامحسین رنجبر از ابلاغ بخشنامه نحوه محاسبه شهریه مهدهای کودک در شرایط به وجود آمده ناشی از تعطیلی مهدهای کودک بر اثر بیماری کرونا ویروس از سوی مدیر کل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور خبر داد وافزود : براساس این بخشنامه و مطابق با تبصره ۱ ماده قرارداد مرتبط با مهدهای کودک هزینه اسـتفاده از خـدمات به صورت کمتر از یـک ماه معادل یک ماه حساب می شود و اگر در روزی از ماه اسفند بر اساس اعلام قانونی، مهدهای کودک باز بوده وارائه خدمت نموده باشند، براساس همین بند دریافت شـهریه اسـفند ماه بلامانع می باشد.

مدیر کل بهزیستی هرمزگان یادآور شد: دریافت این شـهریه شامل خـدمات مازاد نظیر ساعات اضافه خدمت، صبحانه، میان وعده، ناهارو همچنین فوق برنامه نبوده و منظور شهریه پایه خواهد بود.

وی در ادامه به بندهای یگر این بخشنامه اشاره داشت وگفت : بـا توجه به ادامه دار شـدن تعطیلی مهـدهای کودک از سوی دولت(تعطیلی بیش از یـک مـاه)، هریـک از طرفین قرارداد(مهدکودک و اولیا) میتوانند وفق ماده ۹ قرارداد(حوادث غیرمترقبه) نسبت به پایان قرارداد اقدام نمایند.

رنجبر متذکر شد : مطابق بند۲ ماده۸ قرارداد(موارد فسـخ قرارداد و خاتمه دادن به آن)، والـدین میتوانند با توجه به شـرایط پیش آمده نسبت به فسخ قرارداد برای ماههای آتی اقدام نمایند.اما می بایست تصمیم خود را به صورت مکتوب به مدیریت مهدکودک اعلام نمایند و همچنین ملزم به پرداخت شهریه مهدکودک در ماههای قبلی می باشند.

مدیر کل بهزیستی هرمزگان اذعان داشت : با توجه به مشـکلات اقتصادی ایجاد شده برای مهدهای کودک در اثر تعطیلی های اعلام شده، شایسـته است خانواده های محترم و صاحبان امتیاز مهـدهای کودک ضـمن رعایت اصل انصاف وپشتیبانی ازیکدیگر در این شرایط حساس و بحرانی به وجود آمـده نسـبت به همکاری و همیاری اقـدام نمایند.

وی افزود : به منظور حمایت از مهدهای کودک و جبران خسارتهای این مراکز، رایزنی و هماهنگی هایی از سوی بهزیستی استان با سازمان بهزیستی کشور انجام شده است.

کد خبر 14768

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد