برگزاری هفتمین کمیته پیشگیری از بیماری های واگیردار

علیرضا ایزدپور مدیرکل و رئیس کمیته پیشگیری از بیماری های واگیردار اداره کل بهزیستی استان سمنان گفت : با اعلام سازمان بهزیستی کشور و بمنظور کاهش شیوع بیماری کرونا کلیه مجوزها مراکز تحت نظارت تا سه ماه آینده تمدید شده است و مسئولین مراکز نیاز به پیگیری این امر را ندارند

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان ، هفتمین کمیته پیشگیری از بیماری های واگیردار اداره کل بهزیستی استان سمنان برگزار شد .

هفتمین کمیته پیشگیری از بیماری های واگیردار اداره کل بهزیستی استان سمنان به ریاست علیرضا ایزدپور مدیرکل و دبیری سید نظام الدین زرگری و حضور رابطین ستادی و رابطین شهرستان ها از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد .

علیرضا ایزدپور مدیرکل و رئیس کمیته پیشگیری از بیماری های واگیردار اداره کل بهزیستی استان سمنان در ابتدا ضمن تقدیر و تشکر از کلیه مسئولین و رابطین ستادی و شهرستانی به جهت زحمات شبانه روزی در امر پیشگیری از ویروس کرونا در ادارات و مراکز تحت نظارت ابراز داشت : بیش از پیش باید شیوع بیماری کرونا را جدی گرفت و نیاز به پشتکار است چون با اعلام سازمان بهداشت جهانی شیوع این ویروس به مرحله همه گیری جهانی رسیده است ، معاونین ، روسای شهرستان ها و رابطین کمیته فرماندهان خط مقدم این جبهه هستند و باید در موضوع رصد ، نظارت و پیشگیری در ادارت و مراکز تحت نظارت فعالانه عمل نمایند .

وی افزود : با توجه به اعلام ریاست سازمان و دبیر کمیته کنترل شیوع ویروس کرونا سازمان بهزیستی کشور ، استان سمنان در جایگاه مطلوب کشوری در امر پرسنلی و مراکز تحت نظارت است و باید با مدیریت و حساسیت بالا جایگاه این استان را در بحث پیشگیری از شیوع ویروس کرونا حفظ کرد و از شیوع این ویروس در ادارات و مراکز تحت نظارت جلوگیری کرد . هنر مدریت بحران به معنی سپری کردن بحران با کمترین خسارت جانی و مالی است و جایگاه و اهمیت مدیر در بحران ها مشخص و معلوم می شود .

ایزدپور گفت : باید از همراهی و همدلی داستان های شهرستان ها و علی الخصوص دادستان مرکز استان تقدیر و تشکر ویژه داشت که در شرایط فعلی همکارای مثال زدنی را در امر ارجاء به مراکز تحت نظارت دارند . مراکز شبانه روزی نیز مقدمات لازم را در بحث ایجاد اتاق های قرنطینه انجام دهند تا در موارد لزوم مورد استفاده قرار گیرد .

وی در ادامه : معاونین و روسای ادارات در موازات فعالیت ها و اقدامات پیشگیرانه در شیوع ویروس کرونا بر وظایف سازمانی بر عهده گذاشته شده نیز باید نظارت کنند و هیچ توجیهی در خصوص عدم انجام فعالیت های سازمانی قابل قبول نیست و باید دیگر وظایف و خدمات به نحور احسنت انجام شود .

وی افزود : معاونین و روسای شهرستان ها بر روند دستورالعمل کاهش ساعت کاری و دور کاری دقت و همکاری لازم را داشته باشند تا بتوان با کمترین نیروی انسانی و عدم تجمیع پرسنل در ادارات بهترین خدمات را به آحاد جامعه و جامعه هدف اداره کل داشت . ایشان درادامه : می توان بمنظور انجام بخشی از فعالیت ها از ظرفیت نیروهای داوطلب نیز استفاده کرد که در این راستا معاونت توسعه پیشگیری گام های مفید و موثری برداشته است .

مدیرکل و رئیس کمیته پیشگیری از بیماری های واگیردار اداره کل بهزیستی استان سمنان  در پایان گفت : با اعلام سازمان بهزیستی کشور و بمنظور کاهش شیوع بیماری کرونا کلیه مجوزها مراکز تحت نظارت تا سه ماه آینده تمدید شده است و مسئولین مراکز نیاز به پیگیری این امر را ندارند . یکی از نکات مهم و قابل توجه استفاده از خیرین و گروه های هدف سازمان در امر تامین اقلام بهداشتی از قبیل ماسک است که می تواند راه حل موثری در برون رفت از این شرایط و کمبود اقلام بهداشتی باشد و باید در این روزها باید از تمام ظرفیت های موجود بیشترین بهره را برد .

در ادامه سید نظام الدین زرگری دبیر کمیته پیشگیری از بیماری های واگیردار اداره کل بهزیستی استان سمنان  ابراز داشت : کلیه معاونین ، روسای شهرستان ها و رابطین در بحث پیگیری و تکمیل جداول مربوطه اقدام لازم را انجام دهند و این جداول بصورت روزانه تکمیل و در اختیار کارشناسان و کمیته قرار گیرد تا بتوان به مسئولین بالا دست گزارش اقدامات و فعالیت ها در اسرع وقت داشت .

وی افزود : اقدامات و فعالیت ها باید با رعایت حداقل ترین مکاتبات و حضور فیزیکی انجام شود و در این راستا می توان از ظرفیت فضای مجازی نیز استفاده کرد . در امر نظارت ها انتظار می رود همکاری فی مابین روسای شهرستان ها و رابطین بیش از پیش باشد تا بتوان به نتیجه مطلوب رسید .

زرگری گفت : در امر تهیه و تامین اقلام بهداشتی و ملزومات پزشکی از ظرفیت های موجود در مراکز حرفه آموزی و روزانه توانبخشی و مهدهای کودک که در شرایط فعلی تعطیل می باشند استفاده شود و انتظار می رود در این امر روسای شهرستان ها بیش از پیش اقدام و عمل نمایند .

ایشان در پایان خواستار همکاری و همراهی معاونین و روسای شهرستانی با همکاران دارای علائم بیماری را خواستار شدند و تمهیدات لازم در خصوص استراحت این همکاران در منزل شدند .

کد خبر 14766

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد