اتخاذ تدابیر مقابله با بیماری کرونا در مراکز سالمندان کردستان

مدیرکل بهزیستی استان کردستان گفت: تدابیر لازم برای مقابله با بیماری کرونا در مراکز سالمندان کردستان اندیشیده شده و تا این لحظه هیچ مورد مشکوکی مبتلا به کرونا ویروس نداشته‌ایم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کردستان صباح قریشی اظهار کرد: 58 هزار نفر در قالب 48 هزار خانوار در حال حاضر از خدمات بهزیستی در استان کردستان بهره‌مند هستند.

وی تصریح کرد: برای مقابله با ویروس کرونا اقدامات مختلفی در دستور کار این نهاد است و در همین راستا اعتبارات لازم در اختیار مراکز بهزیستی در شهرستان‌ها قرار گرفته است.

مدیرکل بهزیستی استان کردستان با بیان اینکه در وهله نخست در بحث مقابله با ویروس کرونا اولویت را روی 27 هزار نفر از جامعه هدف شهری قرار داده‌ایم، عنوان کرد: ارائه آموزش‌های لازم به جمعیت زیرپوشش این سازمان که در حال حاضر در مراکز شبانه روزی حضور دارند به صورت جدی مورد توجه قرار گرفته است.

به گفته قریشی، 5 هزار نفر از جمعیت زیرپوشش بهزیستی در استان کردستان را سالمندان تشکیل می‌دهند که 250 نفر آنها در مراکز نگهداری این سازمان خدمات دریافت می‌کنند.

وی تصریح کرد: برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا به ویژه در مراکز نگهداری سالمندان سنندج و سقز بحث ملاقات‌ها و حضور خیرین به داخل مراکز قطع شده و اقدامات لازم در زمینه ضدعفونی و گندزدایی به صورت مرتب در این مراکز انجام می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان کردستان اضافه کرد: از جذب افراد جدید به داخل مراکز جدا خودداری می‌شود و در صورت معرفی افراد بی‌سرپرست با رعایت نکات لازم و قرنطیه دو هفته‌ای فرد پذیرش می‌شود.

قریشی گفت: با حمایت‌های دانشگاه علوم پزشکی، منابع داخلی بهزیستی و همچنین حمایت خیرین تا این لحظه کمبود و مشکلی در زمینه ملزومات بهداشتی نداشته‌ایم و پرسنل شاغل در این مراکز نیز تمام نکات لازم را برای جلوگیری از ابتلای سالمندان به ویروس کرونا رعایت می‌کنند.

وی استفاده از دستکش، ماسک، شست‌وشو و ضد عفونی مرتب سالن‌های سالمندان را از نکات جدی و مورد توجه در راستای مقابله و پیشگیری از شیوع این ویروس در مراکز بهزیستی عنوان کرد و افزود: تا این لحظه هیچ مورد مشکوک به کرونا که بخواهیم به مراکز درمانی ارجاع دهیم در مراکز نگهداری سالمندان زیرپوشش این سازمان در سطح استان نداشته‌ایم.

وی در پایان اضافه کرد: بنا به دستور ستاد مرکز مبارزه با کرونا در بهزیستی کشور به منظور حمایت از مراکز مختلف زیرپوشش این سازمان مانند مراکز روزانه، مهدکودک‌ها و غیره که برای پیشگیری از کرونا تعطیل شده‌اند یارانه خود را تا پایان سال دریافت خواهند کرد.

کد خبر 14757

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد