اولویت توزیع اقلام بهداشتی با مراکز توانبخشی است

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: توزیع اقلام بهداشتی از جمله ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده برای پیشگری از بیماری همه‌گیر در این استان با اولویت مراکز توانبخشی شبانه‌روزی، شبه خانواده(مراکز نگهداری از کودکان بد و بی‌سرپرست) و مراکز اقامتی درمان و ترک اعتیاد صورت می‌گیرد.

حمیدرضا پوریوسف گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی استان افزود: در مجموع در این مراکز بیش از ۱۵ هزار نفر زیر پوشش قرار دارند که تامین سلامت و بهداشت آنان از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است زیرا شامل معلولان در گروه‌های مختلف، سالمندان، بیماران روانی مزمن، کودکان بد و بی سرپرست و معتادان در حال ترک می‌شوند.

وی ادامه داد: در این راستا ۲.۵ میلیارد ریال اعتبار به حساب مراکز شبانه‌روزی توانبخشی، مراکز شبه خانواده و مراکز اقامتی درمان و ترک اعتیاد واریز شده است تا در زمینه تامین اقلام بهداشتی از جمله ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده مشکلی نداشته باشند به همین دلیل در این زمینه جای نگرانی نیست و اقدامات بهداشتی مراکز نیز روزانه در حال انجام است.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی با بیان اینکه کمبود اعتبارات مانع از پوشش تمامی مددجویان تحت پوشش بهزیستی در استان به منظور تامین اقلام بهداشتی مذکور شده است گفت: تامین بسته بهداشتی در این زمینه برای ۱۷۰ هزار خانوار زیر پوشش در استان با جمعیتی معادل نیم میلیون نفر بسیار پرهزینه و نیازمند کمک خیرین و نیکوکاران در این زمینه است.

پور یوسف با اشاره به کمک چند نفر از نیکوکاران در این زمینه برای مددجویان حاشیه شهر مشهد افزود: تهیه و توزیع بسته‌های بهداشتی برای همه مددجویان تحت پوشش با کمک خیرین و حمایت آنان امکان‌پذیر است.

هم اکنون دو هزار و ۶۰۰ مرکز شبانه‌روزی، روزانه، خدمات توانبخشی و مهدکودک تحت نظر اداره کل بهزیستی خراسان رضوی فعالیت دارند که در مراکز شبانه روزی ۱۳ هزار نفر، در مهدهای کودک ۸۵ هزار نفر، در مراکز روزانه توانبخشی سه هزار نفر، در مراکز سرپناهی هزار و ۵۰۰ نفر و در مراکز روزانه نیز بیش از سه هزار نفر خدمات دریافت می‌کنند.

کد خبر 14753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد