اصفهان| رفع مشکل تأمین مواد ضدعفونی‌کننده برای شیرخوارگاه‌ اصفهان

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان گفت: گالن‌های ۲۰ لیتری مواد ضدعفونی کننده با یک چهارم قیمت در دسترس ما قرار گرفت. طبق معاینات انجام شده در مهدکودک و شیرخوارگاه‌های اصفهان هیچ مورد ابتلا به کروناویروس گزارش نشده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اصفهان به نقل از ایسنا، مجتبی ناجی درخصوص تهیه مواد ضدعفونی‌کننده برای شیرخوارگاه‌های استان، اظهار کرد: طی چند روز اخیر مشکل دسترسی به مواد ضدعفونی‌کننده برای شیرخوارگاه شامل دستکش یکبار مصرف، ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده را با وزارت بهداشت مطرح کرده و این مواد را دریافت کردیم.

وی ادامه داد: پیش‌بینی کردیم که با مشکل دسترسی به مواد ضدعفونی‌کننده مواجه خواهیم شد، اما پس از درخواست از معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، گالن‌های ۲۰ لیتری مواد ضدعفونی‌کننده با یک چهارم قیمت در دسترس ما قرار گرفت.

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان با اشاره به اینکه این مواد گاهی توسط خیرین سلامت تهیه و توزیع می‌شود، افزود: این مواد مورد استفاده همکاران تیم مراقب شیرخوارگاه و خانه‌های کودکان بی‌سرپرست قرار می‌گیرد و آن‌ها باید به طور مداوم از ماسک استفاده کنند.

ناجی با تاکید بر ضرورت دسترسی به ماسک و دستکش که از لوازم اولیه کادر پزشک و پرستاران شیرخوارگاه است، گفت: طبق معاینات انجام شده در مهدکودک و شیرخوارگاه‌های اصفهان هیچ مورد ابتلا به کروناویروس گزارش نشده، همچنین ملاقات‌ها و ترددها در این مراکز به شدت تحت کنترل است.

وی با اشاره به اینکه دستکش در شیرخوارگاه به طور مداوم استفاده می‌شود و از اقلام مورد نیاز همیشگی این مراکز است، افزود:  در چنین شرایط حساسی که بحث سرایت بیماری مطرح شده، استفاده از این موارد افزایش یافته است.

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان با اشاره به مراکز شیرخوارگاه رفت و آمد افراد غیر از کادر مرکز کاملاً متوقف شده و تنها پرستاران و مراقبان در این مراکز مستقر هستند که هنگام ورود و خروج باید به مراقبت‌های بهداشتی بسیار اهمیت دهند.

ناجی اظهار کرد: همکاران ما در این مراکز نکات بهداشتی فردی را رعایت می‌کنند، همچنین هر روز همه سطوح را با مواد ضدعفونی‌کننده از میکروب و ویروس پاک می‌کنیم. وسایل بچه‌ها مثل شیشه شیر هم همیشه ضدعفونی می‌شد، اما در شرایط کنونی این امور به طور جدی‌تر انجام می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: از مواد بهداشتی بودار نمی‌توان در این مراکز استفاده کرد، زیرا برای بچه‌های شیرخوارگاه مشکل تنفسی ایجاد می‌کنند، بر این اساس مواد ضدعفونی‌کننده مورد نیاز را به وزارت بهداشت سفارش دادیم.

کد خبر 14743

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد