معاون توانبخشی بهزیستی استان اقدامات این معاونت در جهت مقابله با کرونا ویروس را تشریح کرد

فلاح نژاد از کسب رتبه سوم کشوری بهزیستی استان البرز در ثبت اقدامات انجام شده در سامانه مدیریت بحران بهزیستی کشور خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز «عبدالله فلاح نژاد » معاون توانبخشی بهزیستی استان البرز اقدامات این معاونت در زمینه پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس را تشریح کرد و گفت :اداره کل بهزیستی استان از روزهای اول شیوع این بیماری با برگزاری جلسات متعدد با موضوع تمهیدات لازم جهت پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا و مدیریت بیماریهای واگیردار آمادگی کامل خود را برای مقابله با این وضعیت اعلام نمود.

وی افزود کلیه بخشنامه ها و دستورالعملهای کشوری به تمامی مراکز سالمندان و مراکز ذی نفع ابلاغ گردید و همچنین دستگاه پالس اکسیمتر برای مراکز سالمندان جهت سنجش درصد اکسیژن خون و میزان ضربان قلب تهیه و در اختیار این مراکز قرار گرفت.

عبدالله فلاح نژاد در ادامه گفت : بازدید از مراکز تحت نظارت توسط کارشناسان جهت اطمینان از رعایت دستورالعملها و بخشنامه های مذکور و ارائه آموزشهای لازم به رابطین کلیه مراکز نگهداری بصورت روتین و مستمر در حال انجام است.

وی افزود : ارسال و ارجاع پروتکل های پیشگیری از بیماری و فایلهای آموزشی بین مراکز تحت نظارت بهزیستی از طریق فعالیتهای مربوط به فضای مجازی و نیز مکاتبات ادارای با دانشگاه علوم پزشکی، معاونت غذا و دارو و هلال احمر در خصوص تهیه اقلام بهداشتی مورد نیاز مراکز تحت پوشش از دیگر برنامه های این حوزه برای مقابله با شرایط امروز است.

معاون توانبخشی بهزیستی استان گفت : تهیه مواد ضدعفونی از جمله بیش از ۳۰۰۰ عدد ماسک ،دستکش، ژل ، اسپری و توزیع آن به مراکز تحت پوشش سازمان بهزیستی از دیگر برنامه های اجرا شده بود.

این مقام مسئول افزود : هماهنگی لازم با کلیه مراکز جهت تهیه گزارش از افرادیکه دارای مشکلات تنفسی هستند صورت گرفت و ایجاد فضای مناسب برای جداسازی و قرنطینه این افراد در دستور کار قرار گرفت.

وی گفت : این معاونت در راستای حفظ سلامت هرچه بیشتر افراد تحت پوشش، حضور پزشک و ویزیت روزانه و بررسی سلامت مددجویان در مراکز نگهداری و همچنین اقدامات لازم در خصوص گندزدایی لباسها ، وسایل شخصی مددجویان به صورت روزانه را الزامی نمود.

فلاح نژاد تصریح کرد : گزارش گیری روزانه و آنلاین از مراکز شبانه روزی تحت نظارت ، تشکیل گروه های مجازی( سالمندان ،بیماران اعصاب و روان ،ذهنی)جهت آموزش پیشگیری از بیماری کرونا ،اطلاع رسانی فوری دستورالعمل ها و بخشنامه ها از دیگر تمهیدات این حوزه بود.

وی گفت : این اداره کل به ازای هر فرد مقیم در مرکز مبلغ ۳۰۰/۰۰۰ریال به حساب مراکز شبانه روزی جهت تهیه مواد ضدعفونی واریز نمود.

معاون توانبخشی بهزیستی البرز در ادامه به این نکته اشاره نمود که ملاقات حضوری خانواده های مددجویان تحت پوشش سازمان بعلت پیشگیری و انتقال از بیماری تا اطلاع ثانوی ممنوع گردیده و پیگیری آنان از طریق خطوط تلفنی انجام می پذیرد.

در پایان فلاح نژاد از کسب رتبه سوم کشوری بهزیستی استان البرز در ثبت اقدامات انجام شده در سامانه مدیریت بحران بهزیستی کشور خبر داد.

کد خبر 14741

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد