خانواده ها قرارداد خود را با مهدهای کودک فسخ نکنند

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: از خانواده ها تقاضا داریم به خاطر حفظ مهدهای کودک و جلوگیری از بیکاری مربیان قرارداد خود را بامهدهای کودک فسخ نکنند و از خدمات مهدهای کودک پس از پایان دوره شیوع کرونا بهره مند شوند.

حمیدرضا پوریوسف، مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی در نشست خبری با اصحاب رسانه درباره شهریه مهدهای کودک به دلیل تعطیلی مهدها در دوره شیوع ویروس کرونا در خراسان رضوی اظهارداشت

خانواده ها در زمان ثبت نام کودکانشان در مهدهای کودک تحت پوشش بهزیستی قراردادی تحت عنوان دریافت خدمت و تکامل با مهدها امضا کرده اند و با توجه به تعطیلی مهدها شهریه تا پایان اسفندماه به مهدها پرداخت می شود و پس از ان درصورتی که خانواده ها تمایل داشته باشند می توانند قرارداد را برای 3 ماه پایانی سال فسخ کنند

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه از 5 اسفندماه مهد های کودک به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شدند بسیاری از والدین پیگیر شهریه فرزندان خود در ماه های آینده هستند چرا که قرارداد خانواده ها با مهدها تا پایان خرداد ماه 99 است به همین منظور و با توجه به تدابیر ستاد پیشگیری کرونا طبق ماده 5 تبصره 1 قرارداد به دلیل فعال بودن مهدها در اسفندماه والدین موظف به پرداخت شهریه اسفندماه هستند.

پوریوسف عنوان کرد: باتوجه به اینکه تاکید می شود مردم در خانه بمانند و مهدها تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند و کودکان مدت زمانی از فضای آموزش دور می شوند و پس از بحران کرونا باید این عقب افتادگی و نقص آموزش جبران شود لذا مهدهای کودک این آمادگی را دارند که پس از پایان قرارداد درخرداد ماه به ازای مدت زمان تعطیلی به کودکان خدمات ارائه کنند..

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: خانواده ها می توانند در ازائ شهریه فروردین و اردیبهشت ماه بعد از پایان سال تحصیلی نیز از خدمات مهدهای کودک استفاده کنند بنابراین از والدین تقاضا داریم از فسخ قرارداد خود داری کنند تا علاوه بر کمک به پرسنل و حفظ مهدهای کودک فرزندانشان نیز از خدمات آموزشی بهره مند شوند.

پوریوسف در ادامه افزود: هزار و 216 مهدکودک در خراسان رضوی فعال هستند که 176 مهد کودک به دلیل مشکلات مالی تعطیل دائم و یا موقت شده اند که در مجموع 14 درصد مهدهای استان را شامل می شوند.

پوریوسف تصریح کرد: بیش از 83 هزار کودک در خراسان رضوی از مهدهای کودک بهزیستی خدمات دریافت می کنند و 8 هزار مربی نیز در این مهدها فعال هستند.

وی افزود: 70 درصد مهدهای کودک استیجاری هستند و حقوق ، عیدی و بیمه پرسنل جز مطالبات اصلی آنها است و اگر قرار داد فسخ شود با مشکل و بعضا تعطیلی روبه رو می شوند در حال حاضر مهدها دوران پر استرسی را طی می کنند و امیدواریم بخاطر حفظ یک نهاد اجتماعی خانواده ها از فسخ قرار داد خودداری کنند

کد خبر 14733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد