توضیحات بهزیستی در پی انتشار فیلم خانواده آقای موسوی در فضای مجازی؛

به دنبال پخش فیلم خانواده آقای موسوی در فضای مجازی و بررسی های انجام شده از سوی بهزیستی استان خوزستان، گزارش اقدامات انجام شده توسط سازمان بهزیستی برای این خانواده و همچنین پیشنهادات و امکانات سازمان بهزیستی برای کمک به آنها، به استحضار می رسد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل؛ در راستای پخش فیلم خانواده آقای موسوی در فضای مجازی و بررسی های انجام شده از بهزیستی استان خوزستان به اطلاع می رساند که خانوادۀ مذکور دارای ۵ فرزند معلول جسمی حرکتی شدید (با دلایل مادرزادی، ازدواج فامیلی و فاکتورهای ژنتیکی) که همگی تحت پوشش بهزیستی آن استان می باشند و از مستمری و حق معیشت مجموعاً به مبلغ ۱۲/۰۵۸/۰۰۰ ریال به صورت ماهانه برخوردار می باشند.

لازم به ذکر است که بهزیستی استان یک باب واحد مسکونی جهت این خانواده در روستای راسوند نزدیک شهر ایذه ساخته که از طرف پدر خانواده اجاره داده شده و خانواده در حال حاضر در روستای دورافتاده و صعب العبور ممبین در منزلی با امکانات رفاهی ضعیف و نامناسب زندگی می کنند. لازم به ذکر است که  توانخواهان یادشده از وسایل توانبخشی نظیر دو دستگاه ویلچر، عصای زیر بغل، مساعدت های موردی، وسایل بهداشتی نظیر پوشک بهره مند می باشند. همچنین پدر و مادر توانخواهان تحت پوشش کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) بوده و از خدمات آن نهاد استفاده می کنند. 

همچنین از طرف بهزیستی استان خوزستان ، به خانواده معلولان یاد شده پیشنهاد شد که چنانچه از روستای ممبین به منزل مسکونی خود در راسوند نقل مکان نمایند سازمان بهزیستی استان با همکاری کمیته امام خمینی (ره) وسایل ضروری زندگی را برایشان فراهم می نمایند و همچنین پیشنهاد شده چنانچه خانواده توان نگهداری معلولان را ندارد بهزیستی استان آمادگی نگهداری آنها را در مراکز تحت پوشش شبانه روزی دارد و اگر خودشان اصرار به نگهداری دارند سازمان هزینه نگهداری در منزل (حق پرستاری) را برایشان برقرار می نماید.

در انتها لازم به ذکر است که سازمان در حد مقدورات بسان سایر معلولان به خانواده در راستای رعایت موازین عدالت کمک لازم را ارائه داده است.

کد خبر 14717

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد