مشکلات مهدهای کودک به دنبال شیوع ویروس کرونا

معاون امور اجتماعی بهزیستی لرستان گفت: به دنبال شیوع ویروس کرونا، تعطیلی مهدهای کودک آسیب های جدی و جبران ناپذیری را برای مهدها به وجود خواهد آورد.

‍به گزارش روابط عمومی بهزیستی لرستان، سلمان کریمیان با بیان این مطلب افزود: با توجه به مصوبه ستاد استانی پیشگیری از ویروس کرونا مبنی بر تعطیلی مهدهای کودک از ابتدای اسفند ماه و عدم پرداخت شهریه توسط والدین مدیران و موسسین مهادی کودک توانایی پرداخت هزینه های جاری مرکز نظیر اجاره بها حقوق وبیمه پرسنل خود را ندارند.

کریمیان افزود: تعطیلی مهادی کودک در این مقطع آسیب های جدی و جبران ناپذیری را برای ادامه فعالیت پس از بحران بهمراه خواهد داشت و قطع به یقین در آینده شاهد تعطیلی تعداد زیادی از این مراکز بدلیل عدم توانایی در پرداخت هزینه های جاری و بالتبع آن شاهد بیکاری تعداد زیادی از پرسنل شاغل در این مراکز خواهیم بود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر بیش از 80 درصد این مراکز در املاک استیجاری فعالیت نموده و مدیران این مراکز با این تعطیلی نابهنگام توانایی پرداخت اجاره بهای خود را نخواهند داشت.

این مقام مسئول خاطر نشان ساخت:  بمنظور جبران بخشی از هزینه ها  برای عبور از بحران و برهه حساس کنونی پیش آمده به والدین کودکان ثبت نام شده در این مراکز پیشنهاد می شود نسبت به پرداخت شهریه اسفند ماه طبق تعرفه های مصوب مهد کودک اقدام نمایند.

بر اساس تبصره 2ماده 5 قرارداد منعقده فی مابین اولیاء و مدیران مهادی کودک هرگونه عدم استفاده از خدمات مهد به خاطر تعطیلات رسمی، آلودگی هوا برودت و...مشمول کسر شهریه نمی گردد و در این شرایط رقمی کسر و یا مسترد نخواهد شد.

کد خبر 14715

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد