۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۷

ملاقات با سالمندان، معلولین و بیماران روانی مزمن مراکز شبانه روزی در ایام نوروز ممنوع است

ملاقات با سالمندان، معلولین و بیماران روانی مزمن مقیم مراکز شبانه روزی تحت نظارت بهزیستی در ایام نوروز ممنوع است.
ملاقات با سالمندان، معلولین و بیماران روانی مزمن مراکز شبانه روزی در ایام نوروز ممنوع است

مدیرکل بهزیستی استان یزد با بیان این مطلب از خانواده ها خواست با مراکز سالمندی همکاری نموده و به صورت تلفنی با سالمندان خود ارتباط بگیرند.

دکتر علی محمد عطابخش گفت: با توجه به اینکه سالمندان جزو گروه های پرخطر به شمار می روند لذا برای حفظ سلامتی سالمندان ملاقات با آنها حتی در ایام نوروز ممنوع شده است.

وی ضمن قدردانی از حمایتهای خیرین از این مراکز افزود: خیرین نیز در شرایط فعلی به صورت غیرحضوری اقدام به خدمت رسانی به این مراکز می کنند.

مدیرکل بهزیستی استان یزد با اشاره به لغو برنامه های تیم ویزیت در منزل بیماران گفت: مرخصی کودکان بی سرپرست برای رفتن نزد اقوام نیز لغو شده است.
وی با اشاره به اقدامات بهزیستی در خصوص پیشگیری از شیوع ویروس کرونا گفت: خوشبختانه تاکنون هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا در مراکز شبانه روزی بهزیستی اعم شبه خانواده، سالمندان، خانه های سلامت، کودکان کار و خیابانی گزارش نشده است.

دکتر عطابخش گفت: بهزیستی استان یزد قبل از شیوع کرونا در استان اقدام به آموزش پرسنل مهدهای کودک، مراکز تحت نظارت بهزیستی در خصوص رعایت نکات بهداشتی نموده است و در حال حاضر نیز با اجرای دستورالعملهای خاص این مراکز در استان تاکنون مورد مبنی بر ویروس کرونا مشاهده نشده است.

وی با اشاره به آسیب پذیر بودن جامعه هدف بهزیستی گفت: کلیه مقیمان مراکز شبانه روزی بهزیستی به صورت روزانه تب سنجی می شوند.

وی رعایت بهداشت و محدودیت ورود و خروج توسط پرسنل این مراکز را یادآور شد و گفت: چک نمودن سلامت پرسنل با تب سنجی لیزری و اخذ شرح حال قبل از ورود به شیفت های کاری انجام می شود تا پرسنل مشکوک اصلا وارد چرخه کاری نشوند.

مدیرکل بهزیستی استان یزد با اشاره به نظارت تیم بازرسی بهزیستی بر این مراکز گفت: پیش بینی شده کارشناسان بازدید کننده از هر مرجع نظارتی بدو ورود دستهای خود را ضدعفونی و حتما" مجهز به ماسک و دستکش و گان باشند.

وی پایش روزانه مراکز شبانه روزی به ویژه سالمندان را در اولویت دانست و گفت: پذیرش جدید مگر موارد خاص آنهم با دستور کتبی دادستانی در مراکز شبانه روزی بهزیستی ممنوع است.

این مقام مسئول یادآور شد؛ در حال حاضر پذیرش جدید در مراکز ترک اعتیاد، دادگاه درمان مدار اعتیاد و کمپها نیز نداریم.

دکتر عطابخش با بیان اینکه معتادین متجاهر و کودکان کار نیز جزو گروه های در معرض خطر هستند گفت: در این خصوص آموزش های لازم به مقیمان مراکز آسیبهای اجتماعی داده شده و مراکز کودکان کار و خیابانی نیز اقدام به توزیع بسته های بهداشتی و آموزش کودکان در مناطق پرخطر نموده اند.

وی با اشاره به در نظر گرفتن سرانه بهداشتی در کلیه مراکز نگهداری، حوزه‌های توان‌بخشی، اعتیاد، زنان بی‌سرپرست و ... گفت: در این مراکز وسایل بهداشتی با سرانه به ازای هر نفر 30 هزار تومان شامل: ماسک، ژل ضد عفونی کننده، دستکش یکبار مصرف و الکل توزیع شده است تا از اشاعه ویروس کرونا و سایر بیماری های عفونی جلوگیری شود.

 مدیرکل بهزیستی استان یزد افزود: اقدام بعدی بهزیستی افراد تحت پوشش سازمان هستند که در منزل خود ساکن بوده اما درگیر این بیماری میشوند که در صورت بروز چنین مواردی مورد حمایت خاص قرار می گیرند.

وی با اشاره به آمادگی کامل تیم اورژانس اجتماعی 123 استان گفت: این سامانه همچون گذشته آماده ارائه خدمات به آسیب دیدگان اجتماعی با رعایت اصول بهداشتی هستند.

کد خبر 14698

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد