بازدید و دیدار مدیرکل از سامانه مشاوره تلفنی ۱۴۸۰

علیرضا ایزدپور گفت : سامانه ۱۴۸۰ بهزیستی استان سمنان در ایام شیوع بیماری کرونا، آماده مشاوره به آحاد جامعه برای مدیریت استرس های ناشی از بیماری کرونا است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان سمنان علیرضا ایزدپور مدیر کل بهزیستی استان سمنان بازدید و دیداری از خط ۱۴۸۰ بهزیستی استان داشت :

در این بازدید و دیدار انسیه ایمانی معاون توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی استان سمنان مدیرکل را همراهی می کرد .

ایزدپور در این بازدید گفت :  سامانه ۱۴۸۰ خط مشاوره رایگان تلفنی است که به همت سازمان بهزیستی کشور چند سالی مشغول به فعالیت است . این خط با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور و با توجه به افزایش اضطراب  در بین شهروندان ، فعالیت جدیدی را بعنوان کاهش بار روانی ناشی از شیوع این بیماری ارائه می دهد این خط از ۸ صبح تا ۸ شب  آمادگی ارائه مشاوره را به هموطنان ارجمند دارد . مشاوران و کارشناسان این خط افراد را در خصوص مدیریت استرس های این بیماری راهنمایی می کنند و اگر نیاز به موارد دیگری باشد مردم را به بخش های دیگر ارجاع می دهند.

وی افزود : مرکز تلفنی ۱۴۸۰ اداره کل بهزیستی استان سمنان خدمات مشاوره رایگان کاهش استرس‌های مرتبط با شیوع ویروس کرونا را به منظور ارائه خدمات غیرحضوری بمنظور عدم خروج شهروندان از منزل ارائه می‌دهد .

 ایزدپور ادامه داد:۲۴۰ تماس از ابتدای شیوع کرونا و معرفی خط  ۱۴۸۰ وجود داشته است که ۲۹ مورد درباره اضطراب بیماری، ۴۸ مورد پرسش درباره موضوعات جسمانی و پزشکی مرتبط با کرونا که به خط ۱۹۰ ارجاع داده شد است.

وی تصریح کرد : اهداف سامانه مشاوره ۱۴۸۰ مشاور و برقراری رابطه با تماس گیرندگان بر پایه اعتماد است ، تغییر نگرش و کاهش رفع مشکلات، آشنا کردن تماس گیرنده با اصول و فرایند مشاوره از دیگر اهداف این خط می باشد و در این میان بهزیستی به ‌عنوان تنها متولی رفاه اجتماعی، مشاوره را یکی از بهترین راهبرد پیشگیرانه از آسیبهای اجتماعی می داند.

ایشان در پایان : دسترسی سریع و فوری از هر نقطه استان، احساس امنیت بیشتر در بیان عواطف شخصی و احساسات، مداخله سریع در موارد بحرانی، صرفه جویی مالی و زمانی، رواج فرهنگ مشاوره و سودمندی مشاوره تلفنی برای افراد شاغل و پر کار، افراد دارای معلولیت و یا دچار اضطراب اجتماعی و عدم حضور فیزیکی را از شاخص ترین مزایای صدای مشاور دانستند .

کد خبر 14688

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد