اولویت اول بهزیستی استان در پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس ، مراکز شبانه روزی است

هشتمین جلسه کمیته پیشگیری از بیماریهای واگیر و ستاد مدیریت بحران بهزیستی استان با حضور مدیر کل ، اعضای شورای معاونین و روسای بهزیستی شهرستانهای تابعه برگزار شد .

دکترستاری مدیر کل بهزیستی استان در خصوص جلوگیری از انتشار کرونا ویروس در تمامی مراکز ، موسسات و واحدهای تابعه استان بر رعایت مسائل بهداشتی و جدی گرفتن توصیه های بهداشتی از سوی کارشناسان امر تاکید کرد .

مدیرکل بهزیستی استان با بیان این مطلب که کمیته پیشگیری از بیماریهای واگیر در استان تشکیل شده است تصریح کرد : این کمیته با مسئولیت مستقیم مدیران کل در استانها تشکیل می شود و معاونین تخصصی هراستان نیز اعضای اصلی آن هستند .

ستاری اولویت اول کاری در جلوگیری از شیوع کرونا ویروس در مراکز شبانه روزی را حائز اهمیت دانست و گفت : این قبیل از مراکز به لحاظ اینکه گروههای در معرض خطر بیشترین کیس را شامل می شوند لازم است نسبت به کنترل و نظارت آنها بالاترین دقت بعمل آید .چون که شیوع این ویروس خیلی سریعتر اتفاق می افتد .

وی با اظهار اینکه همه ما در قبال افراد جامعه هدف بویژه مددجویان که از افراد آسیب پذیر جامعه هستند مسئول هستیم گفت : هرگونه کوتاهی ، عذر ، بهانه و یا تقصیر تحت هیچ شرایطی پذیرفته شده نیست و همه بایستی با تمام وجود مسئولیت محوله شده را عهد ه دار باشند .

ستاری اضافه کرد : با توجه حساسیت موضوع تمامی مرخصی های مسئولین و معاونین تا اطلاع ثانوی لغو شده است و همه این عزیزان با جان و دل تا اتمام دوره بیماری جدید پای کار خواهند بود .

وی افزود : سیاست سازمان در قبال مقیمان مراکز مبتنی بر خلوت سازی مراکز با تائید و اطمینان از سلامتی آنها در قبال جلوگیری از شیوع کووید 19 هست بنابراین بهتر است از پذیرش و یا تمدید دوره های نگهداری افراد تا اطلاع ثانوی خودداری شوند .

او گند زدایی مستمر با محلول مناسب را از دیگر تدابیر لازم در زمینه بیماری حاضر یاد کرد و گفت : بهتر است در این خصوص با همکاری و همیاری شبکه بهداشت منطقه و یا پایگاههای سلامت اجتماعی نسبت به گند زدایی محل های مورد نظر اقدام شود .

ستاری ثبت اطلاعات فردی مددجویان در سامانه های تعریف شده و حفظ اسرار آنها را ازدیگر موارد حائز اهمیت یاد کرد و گفت : هیچ فردی بدون هماهنگی معاونین مربوطه در چارچوب ضوابط و مقررات اداری نباید نسبت به اطلاع رسانی از نحوه ارائه خدمات به این عزیزان اقدامی انجام دهد .

مدیرکل بهزیستی استان با بیان این مطلب که هم اکنون تعداد 2200 نفر در مراکز نگهداری و مراقبتی سازمان از خدمات متععد برخوردار هستند افزود : با توجه سیاست جدید سازمان لازم است با هماهنگی قبلی و تایید سلامت معلولان نسبت به ترخیص آنها اقدام جدی صورت گیرد .

افزودنی است : جلوگیری از هرگونه جابجایی پرسنل اصلی مراکز ، گزارش فوری موارد مشکوک به معاونین تخصصی ، تامین مواد بهداشتی مراکز ، اهمیت دادن به بحث تغذیه مناسب و مطمئن ، حصول اطمینان از ابلاغ دستورالعمل ها ، توجیه کافی مدیران و مسئولان فنی مراکز ، قرنطینه موارد مشکوک در صورت مشاهده بیمار مشابه کرونا ، مروراجمالی دستورالعمل ها و رعایت جدی آنها ، غربالگری و ارزیابی مقیمان و پرسنل مرکز بصورت روزانه ، استفاده از ظرفیت خیرین و موسسات از جمله موارد مطرح شده در این نشست بود .

کد خبر 14683

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد