ارایه مشاوره کاهش استرس ناشی از کرونا در سامانه ١۴٨٠ بهزیستی سمنان

مرکز مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ این اداره کل علاوه بر خدمات مشاوره‌ای گذشته خود، به صورت ویژه خدمات مشاوره رایگان کاهش استرس‌های مرتبط با شیوع ویروس کرونا را به شهروندان این استان ارائه می‌دهد.

علیرضا ایزدپور شامگاه سه‌شنبه در ششمین نشست کمیته پیشگیری از بیماری‌های واگیر اداره کل بهزیستی استان سمنان، بیان کرد: مرکز تلفنی ۱۴۸۰ اداره کل بهزیستی استان سمنان خدمات مشاوره رایگان کاهش استرس‌های مرتبط با شیوع ویروس کرونا را به منظور ارائه خدمات غیرحضوری برای خارج نشدن شهروندان از منزل به صورت شبانه‌روزی ارائه می‌دهد.

وی ادامه داد: سهل‌انگاری با کاهش بار روانی نباید اشتباه گرفته شود و تفکیک نشدن این دو امر مشکلات و آسیب‌های جبران ناپذیری را به همراه دارد.

ایزدپور ادامه داد: کنترل و کاهش شیوع بیماری کرونا در میان کارکنان و مراکز شبانه روزی تحت نظارت اداره کل بهزیستی استان سمنان به درستی انجام شده است اما این امر نباید سبب غفلت در وظایف و نظارت‌های مستمر توسط مسئولان مربوطه شود .

مدیرکل بهزیستی استان سمنان ادامه داد: نظارت مستمر بر کلیه مراکز به ویژه مراکز شبانه‌روزی در روزهای اخیر و تعطیلات فروردین ماه به جهت ملاقات ها باید به درستی انجام گیرد.

وی گفت: امکان تعطیلی این مراکز وجود ندارد و این امر نشان دهنده حساسیت این مراکز است.

وی در ادامه براستفاده از ظرفیت فضای مجازی برای پیشگیری و کنترل ویروس کرونا تاکید و بیان کرد: برای برخی از فعالیت‌های نظارتی و به منظور کاهش حضور فیزیکی افراد می‌توان از این فضا استفاده کرد.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان از معاونان، مدیران شهرستان‌ها و رابطان خواست تا اقدامات و فعالیت‌های انجام شده در حوزه پیشگیری از شیوع ویروس کرونا را از طریق کمیته پیشگیری از بیماری‌های واگیر بهزیستی استان را اطلاع رسانی کنند.

ترخیصی در مراکز شبانه روزی نباید کمتر از ۱۴ روز صادر شود

وی گفت: با اعلام درخواست شهرستان های تابعه در خصوص تامین اقلام مورد نیاز ضدعفونی و بهداشتی و پیگیری معاونت پشتیبانی ستاد، ۲۵۰ عدد ماسک و ۶۰ لیتر مواد ضدعفونی تهیه و در ادارات بهزیستی شهرستان‌ها توزیع شده است.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با اشاره به اینکه ترخیص از مراکز شبانه روزی نباید کمتر از ۱۴ روز صادر شود، بیان کرد: مراکز مجاز به پذیرش افراد کمتر از این مدت نیستند و پس از بازگشت مددجو باید کلیه اقدامات لازم از جمله قرنطینه و تایید سلامت فرد انجام شود.

براساس آمار ۲ دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان و شاهرود، تا شامگاه سه‌شنبه تعداد بیماران مبتلا به ویروس کرونا در استان سمنان به ۲۲۴ نفر رسیده است.

کد خبر 14667

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد