تصمیم گیری دریافت شهریه مهدهای کودک در ایام تعطیلی  به دلیل شیوع "ویروس کووید_۱۹"

مدیرکل بهزیستی استان گلستان : باشیوع ویروس کرونامهدهای کودک شهریه ثابت را از خانواده ها دریافت کنندوتمام مراکز روزانه معلولان در سطح استان تعطیل شدند

دکتر غفاری به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ادامه داد: دریافت وجه به منظور فوق برنامه، تغذیه و غیره از طریق مهدهای کودک از خانواده ها ممنوع است و دریافت وجه ثابت نیز به دلیل پرداخت حقوق پرسنل، اجاره و هزینه هایی مثل آب، برق و گاز است.

غفاری با بیان اینکه برای تصمیم گیری در خصوص شهریه مهدهای کودک باید منتظر باشیم دستورالعمل از تهران ارسال شود، گفت: اگر چنانچه مهدکودکی غیر از این عمل کرد و خانواده ها به ما اطلاع دهند با آنها برخورد خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۵۰ مهدکودک زیر نظر بهزیستی در سطح استان فعالیت می کند، افزود: با توجه به شیوع کرونا و تعطیلی مهدهای کودک ممکن است از تهران دستورالعملی برای این مهم صادر شود و آنگاه مهدهای کودک موظف هستند که بر اساس آن عمل کنند.

مدیرکل بهزیستی استان گلستان تاکید کرد: به محض آنکه مسئله کرونا و شیوع این ویروس مطرح شد و ستاد مقابله با کرونا تصمیم به تعطیلی گرفت تمامی مهدهای کودک تعطیل شده است و هیچ موردی نیز گزارش نداشتیم که بر خلاف این دستورالعمل اقدام کرده باشند.

غفاری افزود: تمام مراکز روزانه معلولان در سطح استان که از صبح تا ساعت ۱۴ بعدظهر از فعالیت داشتند به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تعطیل شدند و مراکز توانبخشی روزانه نیز بر اساس دستورالعملی که از سازمان بهزیستی ارائه شده تعطیل شدند.

وی با بیان اینکه مراکز ۱۴۸۰ ما که ارائه خدمات مشاوره است در سطح استان فعال هستند، افزود: مراکز مشاوره روزانه نیز به فعالیت خود ادامه می دهد.

مدیرکل بهزیستی استان گلستان یادآور شد: از مردم انتظار داریم در این ایام به ویژه در مراکز شبانه روزی مثل سالمندان و معلولان با ما همکاری داشته باشند، برای جلوگیری از شیوع این ویروس به عیادت سالمندان و معلولان نروند و اگر می خواهند مساعدت داشته باشند این مساعدت ها به صورت نقدی باشد و در صورت مساعدت غیر نقدی نیز تمام احتیاط و جوانب بهداشتی و پیشگیری در آن رعایت شود.

غفاری افزود: برای کودکان کار برنامه ریزی شده و در حوزه کاهش آسیب آموزش لازم داده می شود و در صورتی که کودک بی خانمان باشد این کودکان را با تمامی جوانب  پذیرش می کنیم.

کد خبر 14661

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد