امکان پذیرش مجدد مددجویان  ترخیصی در مراکز بهزیستی را نداریم

دبیر کارگروه کرونا بهزیستی استان اصفهان گفت: بهزیستی برای پذیرش مجدد برخی بیماران که از مراکز بهزیستی ترخیص شده‌اند یا مرخصی رفته بودند طبق دستورالعمل مقابله با کرونا محدودیت‌های بسیاری دارد و گاهاً دیده می‌شود که خانواده‌ها پذیرای اعضای خود نیستند و بهزیستی را برای پذیرش مجدد تحت فشار می‌گذارند.


به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اصفهان، پژمان پورشبانان در خصوص آخرین وضعیت و اقدامات بهزیستی استان اصفهان، اظهار کرد: در شرایط شیوع کرونا برای رصد وضع گروه‌های آسیب‌پذیر پذیرش شده در مراکز شبانه‌روزی بهزیستی در سه حوزه پیشگیری، توانبخشی و اجتماعی، در فضای مجازی کانالی ایجاد کردیم وهمه مراکز بهزیستی استان را در این کانال عضو کردیم.
وی با بیان اینکه همه مراکز بهزیستی موظف شدند روزانه موارد مشکوک به کرونا و اقدامات خود را در این فضای ارتباطی گزارش دهند، افزود: تاکنون موردی از ابتلا به کرونا در مراکز بهزیستی استان اصفهان نداشته‌ایم اما با توجه به اینکه در زمان اوج شیوع بیماری هستیم بهزیستی هم نگرانی‌های خاص خود را در مورد مددجویان دارد.
دبیر کارگروه کرونا در بهزیستی استان اصفهان در خصوص کمبودهای مواد ضدعفونی، تصریح کرد: بهزیستی استان با دانشگاه علوم پزشکی، معاونت بهداشتی و استانداری مکاتبات لازم را انجام داده و اقلام بهداشتی مورد نیاز به خصوص در مراکز شبانه‌روزی خود را به اطلاع آنها رسانده‌ایم و همکاری خوبی در این زمینه وجود دارد و مقادیری از مواد ضدعفونی در اختیار بهزیستی قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه در شهرستان‌ها هم تا حدودی اقلام بهداشتی توسط شبکه‌های بهداشتی در اختیار ادارات بهزیستی قرار گرفته است، اظهار کرد: اینکه بخواهیم بگوییم همه اقلام مورد نیاز مراکز تحت پوشش را دریافت کردیم متأسفانه تأمین مواد ضدعفونی تا این حد نبوده و تمام نیاز رفع نشده است و قرار است که نیازمندی‌های جدید را در درخواست‌های جدید اعلام کنیم.
پورشبانان در خصوص اولین چالش بهزیستی در روزهای اخیر، گفت: بهزیستی برای پذیرش مجدد برخی از بیماران که از مراکز بهزیستی ترخیص شدند یا دسته‌ای که برای مرخصی رفته بودند محدودیت‌های بسیاری دارد و دستورالعمل‌ها تاکید بر عدم پذیرش دارند و متأسفانه گاهاً دیده می‌شود که خانواده‌ها پذیرای اعضای خود نیستند و بهزیستی را برای پذیرش مجدد آنها تحت فشار می‌گذارند که لازم است خانواده‌ها همکاری بیشتری با بهزیستی داشته باشند.
وی در خصوص دومین چالش پیش روی بهزیستی، اظهار کرد: ویزیت در منزل و مراقبت خانگی بهزیستی هم متوقف شده است چرا که به هر حال مراجعه همکاران به منازل احتمال انتشار بیماری را دارد و تنها اگر خانواده‌ها راهنمایی می‌خواهند به صورت تلفنی دریافت کنند و خانواده‌ها خود مراقبت از بیماران یا سالمندان خود را بر عهده بگیرند تا زمان به شرایط عادی برگردد اما در این زمینه هم شاهد اصرارهایی از طرف برخی خانواده‌ها هستیم در حالی که شرایط به نحوی است که باید تماس یا رفت و آمدها به حداقل برسد.
دبیر کارگروه کرونا در بهزیستی استان اصفهان، تصریح کرد: همه مراکز بهزیستی همه موارد بهداشتی و ضدعفونی را رعایت می‌کنند و امیدوارم با کمترین آسیب بهزیستی بتواند از این دوره عبور کند.
 

کد خبر 14638

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد