توقف پذیرش جدید در کمپهای ترک اعتیاد استان یزد

معاون پیشگیری بهزیستی استان یزد از توقف پذیرش جدید در کمپهای ترک اعتیاد استان به منظور پیشگیری از شیوع کرونا خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان یزد؛ دکتر ناصر صباغزادگان گفت: این اقدام طبق دستورالعمل کمیته پیشگیری از کرونا بهزیستی کشور و نیز هفتمین صورتجسه ستاد استانی صورت گرفته است.

وی افزود: دستورالعمل عدم پذیرش در جدید در کمپهای اعتیاد استان به دادگستری استان ارسال و دادگستری نیز به کلیه دادستانهای شهرستانها اعلام نموده است.

معاون پیشگیری بهزیستی استان یزد خاطرنشان کرد؛ بر اساس این دستورالعمل قضات نیز برای پیشگیری از شیوع کرونا از معرفی افراد برای پذیرش در این مراکز خودداری میکنند.

وی همچنین از توقف جمع آوری معتادان متجاهر از سطح شهر خبر داد و گفت: دادگاه درمان مدار اعتیاد استان نیز طبق دستورالعمل کمیته پیشگیری از کرونا از پذیریش بیماران دارای اعتیاد معذور است.

 دکتر صباغزاگان درخصوص علت توقف جمع آوری معتادان متجاهر، اظهار کرد: این گروه به دلیل سوء مصرف مواد مخدر دارای سیستم ایمنی ضعیفی و جز گروه پرخطر هستند لذا اگر یکی از آنها دچار بیماری شود  پس از جمع آوری به سایرین نیز انتقال می یابد و این امر باعث افزایش تعداد مبتلایان شده و خطرات جبران ناپذیری دارد.

وی خاطرنشان کرد: این امر در راستای تصمیم کمیته درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر و بنا به توصیه وزارت بهداشت مبنی بر جلوگیری از هرگونه تجمع است.

کد خبر 14629

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد