هیچ موردی از شیوع ویروس کرونا در مراکز شبانه روزی بهزیستی زنجان گزارش نشده است

زنجان | مدیر کل بهزیستی استان زنجان در بازدید از مراکز بهزیستی با بیان اینکه سالمندان، بیماران اعصاب و روان، معتادان جزء گروه‌های آسیب‌پذیر در بحث ابتلا به ویروس کووید 19 هستند، اظهار کرد : با اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مددجویان و تأکید بر رعایت مباحث بهداشتی تاکنون هیچ موردی از مبتلایی به ویروس کرونا در این مراکز گزارش نشده است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان محمد محمدی با اشاره به اینکه برای مددجویان ساکن در مراکز بهزیستی اقدامات بهداشتی انجام می‌شود، تصریح کرد: همه مددجویان ساکن در این مراکز مانند مراکز شبانه کودکان، سالمندان روزانه ثبت درجه حرارت انجام می‌شود  همچنین برای این مراکز ملاقات‌های عمومی و بازدید کنسل شده است و پرسنل مراکز نیز همه موارد بهداشتی و محدودیت ورود و خروج را کاملاً رعایت می‌کنند.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه سالمندان جزو گروه های پرخطر محسوب می شوند لذا برای حفظ سلامتی سالمندان، خانواده ها می توانند به صورت تلفنی با آنها ارتباط بگیرند، حتی به خیرین اعلام شده که در شرایط فعلی تنها به صورت غیرحضوری می توانندبه این مراکز خدمات ارائه نمایند. ویزیت بیماران در منزل نیز کنسل شده و مرخصی کودکان بی سرپرست برای رفتن نزد اقوام نیز لغو شده است.
محمدی افزود : تا حد امکان از پذیرش افراد جدید در کمپ‌ها و مراکز روزانه خودداری کرده‌ایم مگر آنکه به‌طور استثنا دستور قضایی وجود داشته باشد که آن هم با رعایت موازین بهداشتی کامل صورت می‌گیرد. در کلیه مراکز نگهداری اتاق قرنطینه برای افرادی که خانواده‌ای ندارند برای نگهداری پیش‌بینی شده و بسته بهداشتی کامل در اختیار آن افراد قرار می‌گیرد.
وی عنوان کرد : به منظور پیشگیری از شیوع و انتقال ویروس کرونا بررسی و نظارت بر مراکز شبانه روزی توانبخشی، اجتماعی و مرکز سرپناه شبانه روزی (شلتر) توسط بازرسان بهزیستی صورت می گیرد.
این مقام مسئول خاطر نشان کرد : سازمان بهزیستی در ابتدای همه گیری این بیماری دستورالعمل‌های بهداشتی جداگانه‌ای متناسب با هر کدام از مراکز بهزیستی مانند کمپ‌های اعتیاد، مراکز روزانه، مراکز شبانه، سالمندان، مهدهای کودک و شیرخوارگاه‌ها را برای استان‌ها ارسال کردند و  این دستورالعمل‌ها به تمامی مراکز ابلاغ گردیده و دستورات جدید متناسب با روند شیوع بیماری هم به آنها ارسال می‌شود.
وی تصریح کرد: شماره تماس ۱۴۸۰ از ساعت ۸ صبح تا ۲۰ به‌صورت فعال به افرادی که در اثر شیوع ویروس کرونا دچار اضطراب و استرس و مشکلاتی از این قبیل شده‌اند خدمات راهنمایی و مشاوره ارائه می‌دهد. همچنین افراد فعال و پیگیر در سامانه ۱۲۳ اورژانس اجتماعی، آمادگی کامل دارند تا افرادی را که دچار بحران شده یا درگیر کنترل خشم و آسیب‌های اجتماعی هستند و نیاز به حمایت ویژه برای آنان احساس می شود با رعایت موازین کامل بهداشتی تحت پوشش قراردهند
محمدی افزود : بنا به تصمیم کمیته پیشگیری از بیماریهای واگیردار بهزیستی استان و با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی و موافقت استانداری تمامی مهدهای کودک و مراکز روزانه توانبخشی بهزیستی استان تا اطلاع ثانوی تعطیل می باشند.
 مدیرکل بهزیستی استان زنجان عنوان کرد : در کلیه مراکز نگهداری، حوزه‌های توان‌بخشی، اعتیاد، زنان بی‌سرپرست و ... وسایل بهداشتی با سرانه به ازای هر نفر ۳۰ هزار تومان شامل: ماسک، ژل ضد عفونی کننده، دستکش یکبار مصرف و الکل توزیع شده است تا از اشاعه ویروس کرونا و سایر بیماری های عفونی جلوگیری شود.

کد خبر 14616

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد