مراجع قضایی به علت پیشگیری از کرونا حکم پذیرش برای مراکز بهزیستی صادر نکنند

رئیس کمیته پیشگیری از بیماری‌های واگیردار سازمان بهزیستی کشور از مسولان قوه قضاییه از جمله دادستان‌ها خواست با توجه به شرایط بیماری کرونا و پیشگیری از آن برای مراکز بهزیستی، حکم پذیرش افراد را صادر نکنند.

محمد نفریه روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ملاقات و مرخصی در تمام مراکز تحت پوشش بهزیستی ممنوع است و مورد جدید نیز به علت شرایط بیماری کرونا پذیرش نمی شود اما گاهی دادستان ها حکمی صادر می کنند یا از قوه قضاییه حکمی صادر می شود که فردی باید در مراکز بهزیستی پذیرش شود.

وی اضافه کرد: البته این حکم ها برای افراد مجهول الهویه یا بی خانمان قابل قبول است اما برای افرادی که خانواده دارند، پذیرفته نیست. هرچه رفت و آمد بیشتر باشد، مراکز بهزیستی بیشتر در خطر قرار می گیرند و میزان عفونت ها در آنها افزایش می یابد و اگر مراکز بهزیستی درگیر کرونا شوند، وضعیت بحرانی خواهد شد چون اغلب افراد در مراکز یا سن بالا یا بیماری زمینه ای دارند.

نفریه یادآور شد: در حال حاضر هزار و ۲۵۰ مرکز نگهداری تحت پوشش بهزیستی فعالیت دارند که از بین آنها ۳۳۰ مرکز مختص سالمندان است.

بر اساس آمارهای رسمی تا ۱۸ اسفند ۶ هزار و ۵۶۶ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و ۱۹۴ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده‌اند.

کد خبر 14582

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد