نظارت بر سرپناه‌های شبانه بروجرد به منظور پیشگیری از کرونا

بروجرد ـ با شیوع ویروس ‌کرونا به منظور پیشگیری از انتقال این ویروس مرکز کاهش آسیب و مرکز شبانه روزی؛ شلتر تحت نظارت بهزیستی بروجرد بصورت منظم مورد بررسی و نظارت قرار می گیرد.

رییس اداره بهزیستی بروجرد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: به منظور پیشگیری از شیوع و انتقال ویروس کرونا بررسی و نظارت بر مراکز شبانه روزی توانبخشی، اجتماعی و مرکز سرپناه شبانه روزی (شلتر) توسط بازرسان بهزیستی صورت می گیرد.

کرم رضا پیردایه افزود: همچنین به منظور پیشگیری از انتقال کرونا، در حوزه توانبخشی هر گونه ورود و خروج به مراکز توانبخشی کنترل می شود و تمامی توانخواهان مقیم مراکز شبانه روزی و مراکز نگهداری سالمندان بصورت روزانه مورد سنجش قرار می گیرد.

وی بیان کرد: این سنجش ها و نظارت ها بصورت روزانه انجام می شود و علاوه بر آن جداسازی و قرنطینه افراد مشکوک و دارای علایم بیماری کرونا در مراکز صورت می گیرد.

رییس اداره بهزیستی بروجرد اضافه کرد: از دیگر اقدامات پیشگیرانه در مورد ویروس کرونا، ممنوعیت پذیرش افراد جدید در مراکز و ممنوعیت ملاقات خانواده ها در تمامی مراکز تحت نظارت بهزیستی بروجرد و ضد عفونی روزانه سطوح و تهویه هوای اتاق ها در مراکز است.

وی ادامه داد: با توجه به ضرورت رعایت نکات بهداشتی بیشتر در خصوص سالمندان، دستگاه پالس اکسیمتری برای مراکز نگهداری سالمندان به منظور سنجش روزانه اکسیژن خون سالمندان خریداری شده است.

پیردایه یادآور شد: علاوه بر این مبلغ ۳۰۰ هزار ریال به هر نفر در مراکز شبانه روزی برای خرید وسایل بهداشتی همچون ماسک اختصاص داده شده است.

وی تاکید کرد: بازدید تیمی با کارشناسان ستاد بحران شهرستان به منظور بررسی وضعیت بهداشتی مراکز صورت می گیرد و هماهنگی لازم با شبکه بهداشت برای برگزاری دوره های آموزشی انجام شده است.

رییس بهزیستی بروجرد گفت:در حوزه پیشگیری نیز طبق بخشنامه کشوری بیمار جدید در هیچ مرکزی پذیرش نمی شود و بنا بر همین بخشنامه ممنوعیت ملاقات خانواده ها در مراکز اقامتی میان مدت (کمپ ها) اعمال می شود.

وی گفت: همچنین به منظور پیشگیری از انتقال ویروس کرونا، دستورالعمل ها و بروشورها ی ارسالی از شبکه بهداشت و بهزیستی استان، به تمامی مراکز تحت نظارت بهزیستی بروجرد ارسال و آموزش داده می شود.

کد خبر 14568

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد