چهارمحال وبختیاری |بیش از 95 درصد کودکان کار، والدین دارند

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: کودکان کار و خیابانی شناسایی شده در مرکز استان 110 نفر هستند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: کودکان کار و خیابانی شناسایی شده در مرکز استان 110 نفر هستند.

 جواد نجفی در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته بهزیستی اظهار کرد: بحث کودکان کار و خیابانی از سال 92 به عنوان پایلوت در استان آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از 95 درصد کودکان کار، والدین دارند، افزود: فلسفه وجودی مرکز کودک و خانواده دیده شدن مسائل و مشکلات کودک در کنار خانواده است.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه با دو گروه کودکان کار و خیابانی مواجه هستیم، ادامه داد: گروه اول کودکانی هستند که عمدتا بومی استان بوده و به دلایلی همچون فقر خانواده‌ها، اعتیاد، عدم برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت آن‌ها و... در خیابان هستند که این افراد از طریق مرکز کودک و خانواده مورد حمایت قرار می‌گیرند.

نجفی با تاکید بر اینکه دسته دوم کودکانی هستند که به شکل سازماندهی شده وارد چهارمحال و بختیاری شده و اقدام به تکدی‌گری یا فروش برخی اقلام می‌کنند، خاطرنشان کرد: برای حمایت از گروه اول کودکان کار و خانواده ذکر شده و در قالب طرح مرکز حمایتی – آموزشی کودک و خانواده و از طریق کلینیک‌های وابسته به سازمان بهزیستی یا اورژانس اجتماعی اقدام می‌شود.

وی تصریح کرد:  کلینیک‌های وابسته به سازمان بهزیستی و اورژانس اجتماعی کودکان را شناسایی کرده، بازدیدهای لازم را انجام می‌دهند تا مشکلات این خانواده‌ها شناسایی و احصا شوند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی چهارمحال و بختیاری تعداد کودکان کار شناسایی شده در مرکز استان را 110 نفر دانست و عنوان کرد: سازمان بهزیستی در موضوع کودکان خیابانی یک دستگاه محوری است و عمده مسائل مربوط به این کودکان به فقر اقتصادی بر می‌گردد.

نجفی در ادامه با تاکید براینکه هیچ گونه کودک آزاری در نهادهای کودک استان ثبت نشده افزود:مراکز اورژانس اجتماعی آمادگی مداخله در هرگونه آسیب اجتماعی را دارد

کد خبر 1452

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد