چهارمحال وبختیاری | نشست مطبوعاتی سرپرست بهزیستی چهارمحال محال وبختیاری به مناسبت هفته بهزیستی

معصومه محمدی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری در مورد فعالیت های بهزیستی گفتگو کرد

سرپرست اداره‌کل بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه 32 هزار معلول در چهارمحال و بختیاری تحت پوشش بهزیستی است، گفت: در سال گذشته 7 هزار نفر به افراد تحت پوشش این سازمان اضافه شد.

 معصومه محمدی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری، گفت: بیست و دوم تا بیست و هشت تیرماه بنام هفته بهزیستی با شعار هفته بهزیستی به‌زیستن در گام دوم، شفافیت، توانمندسازی و ارتقا سلامت اجتماعی نامگذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه 32 هزار معلول در چهارمحال و بختیاری تحت پوشش بهزیستی است، ادامه داد: تا سال 96 تعداد 5 هزار و 900 مستمری‌بگیر تحت پوشش سازمان بودند در سال 97 با اعتبار مناسبی که اخذ شد این تعداد به بیش از  7 هزار نفر افزایش یافت.

محمدی با بیان اینکه 3 هزار خانواده در چهارمحال و بختیاری تحت پوشش امور اجتماعی هستند، عنوان کرد: گستره فعالیت اداره‌کل بهزیستی استان 150 نوع در حوزه‌های مختلف است.

سرپرست اداره‌کل بهزیستی چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه هدف این اداره‌کل رفع وابستگی مددجویان و توانمند و خلاق کردن آن‌ها در حوزه های مختلف اشتغال، مسکن، درمان و بخش های مختلف است،  خاطرنشان کرد: یکی از رویکردها در بحث توانمندی مددجویان بهزیستی ایجاد اشتغال برای آن‌ها است.

وی اضافه کرد: پیشگیری از تولد فرزند معلول، غربالگری بینایی، غربالگری شنوایی، انجام آزمایش‌های ژنتیکی و... از جمله اقداماتی هستند که بهزیستی در زمینه پیشگیری انجام می‌دهد.

محمدی گفت: بیشترین مطالبات معلولان و مددجویان  اشتغال و مسکن آن‌ها است؛ از همین رو امتیازاتی برای کارفرمایانی که این افراد را استخدام کنند در نظر گرفته می‌شود.

سرپرست اداره‌کل بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به سیل ابتدای سال 98 و خسارت‌هایی که به بار آورد، ادامه داد: سهم مددجویان این استان 50 مسکن بود که برای منازل روستایی 40 میلیون تومان و برای منازل شهری 50 میلیون تومان خسارت پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه رویکرد سازمان بهزیستی بر خانواده‌محوری مددجویان و معلولان است، به همین دلیل تلاش می‌کنیم مراکز روزانه و کلینیک‌های مددکاری را افزایش دهیم، عنوان کرد: اما اگر وضعیت جسمی و روحی معلول یا مددجو به‌گونه‌ای باشد که امکان نگه‌داری آن‌ها در خانه نباشد آنگاه در مراکز شبانه پذیرش می‌شوند.

محمدی با تأکید بر اینکه این روزها علاوه بر مددجویان تحت پوشش شاهد مراجعه افراد نیازمند و بیمار به مراکز بهزیستی سراسر چهارمحال و بختیاری هستیم، خاطرنشان کرد: از همین رو تلاش می‌کنیم تا خیران بیشتری به سازمان جذب کنیم، 54 مؤسسه خیریه تحت نظارت بهزیستی استان وجود دارد و افراد خیر زیر نظر این مؤسسات فعالیت می‌کنند.

سرپرست اداره‌کل بهزیستی چهارمحال و بختیاری افزود: در قالب طرح همبستگی ملی تفاهم‌نامه‌ای با بسیج سازندگی برای ساخت 50 مسکن مددجویی  منعقد شده است.

وی با اشاره به اینکه 5 هزار و 781 دانش‌آموز تحت پوشش خدمات بهزیستی چهارمحال و بختیاری هستند، عنوان کرد: 93 کودک کار تحت پوشش بهزیستی است.
 

کد خبر 1451

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد