استفاده از ظرفیت خطوط تلفنی ۱۲۳ و۱۴۸۰ جهت کنترل اثرات روانی و اضطراب عمومی شیوع ویروس کرونا

سامانه تلفنی صدای مشاور (1480) و اورژانس اجتماعی (123) در مورد کاهش استرس کرونا و چگونگی رویارویی مددجویان بهزیستی و سایر مردم با این بیماری از ساعت 8 صبح تا 22 شب بصورت رایگان و غیرحضوری مشاوره می‌دهد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان دکتر فرزاد گوهردهی مدیرکل بهزیستی مازندران در همین رابطه  اظهار داشت: مشاوره کاهش استرس کرونا به مددجویان بهزیستی در پی افزایش نگرانی و بار سنگین روانی پیرامون ابتلا به ویروس کرونا است تا بتواند جامعه هدف بهزیستی که از اقشار آسیب پذیر هستند را راهنمایی کند. 

وی با اشاره به برقراری ارائه مشاوره در مراکز تحت نظارت بهزیستی، بر استفاده از خدمات غیرحضوری تاکید کرد و ادامه داد : مشاوره کاهش استرس از طریق سامانه تلفنی ۱۴۸۰ صدای مشاور  و شماره ۱۲۳ اورژانس اجتماعی است که از ساعت ۸ صبح تا ۱۰ شب قادر به ارائه مشاوره روانشناسی هستند. 

مدیرکل بهزیستی مازندران به تعطیلی مهدهای کودک اشاره کرد و با بیان اینکه خانواده ها از طریق این دو شماره میتوانند روش های مدیریت کودکان در منازل را بیاموزند، گفت: ۱۵ نفر از متخصصین مشاوره و روانشناس در این مراکز حضور دارند و در زمینه کاهش استرس بیماری کرونا و همچنین راه های نگهداری ومدیریت کودکان در منزل مشاوره رایگان تلفنی خواهند داد. 

گفتنیست خدمات این دو سامانه صرفا محدود به مشاوره کرونایی نمی شود و مددجویان بهزیستی و افراد عادی می توانند مسائل روحی و فشارهای روانی و دیگر آسیب های اجتماعی خود را با مشاورین این مراکز درمیان بگذارند. 

کد خبر 14508

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد